امور مخاطبان ادارهكل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در آستانه هفته تربیت بدنی میزبان مدیران رادیو ورزش شد.
به گزارش رادیو ورزش؛ مدیران رادیو ورزش با حضور در روابط عمومی رسانه ملی با مخاطبان خود صحبت كردند و نظرات آنها را شنیدند. تماسها با واحد 162 گویای اشتیاق مخاطبان برای گفتوگو با عوامل این رادیو بود. مخاطبانی كه به گفته این مدیران با جزئیات و دقت برنامهها را دنبال میكنند و نگاه مطالبهگری نسبت به برنامهها دارند.
علیاصغر احمدی، مدیر رادیو ورزش، مریم رستمی، مدیر گروه ورزش همگانی و تفریحات و سرپرست رادیو ورزش بانوان، محمدرضا خاكپور، مدیر گروه فرهنگ و علوم ورزشی و محمودرضا حسنلو، مدیر گروه فضای مجازی رادیو ورزش از جمله دستاندركارانی بودند كه به تماسهای مردم پاسخ گفتند و پس از آن در نشست خبری وگفتوگوی رودررو پاسخگوی سوالات رسانهها شدند.
چتر عدالت در ورزش استانها
علیاصغر احمدی، مدیر رادیو ورزش در ابتدای این نشست خبری با اشاره به استقبال مخاطبان از گفتوگو با عوامل این رادیو گفت: مخاطبان با جزئیات از برنامهها گفتند و پیشنهادها و انتقاداتشان را با صراحت بیان میكردند. از صحبتهایشان مشخص بود كه شنوندگان رادیو این شبكه رادیویی را بهعنوان حلقه واسط میان خودشان و جامعه ورزش میدانند و مطالباتشان را بیان میكنند.
احمدی به تغییر درجدول پخش شبكه با اشاره به سند تحول رسانهملی و معاونت صدا اشاره كرد و گفت: رادیو ورزش با تكیه بر دو محور سند تحولی هویتمحوری و عدالتگستری، نگاه تحولی به برنامههای خود دارد و براساس این نگاه، پیشرفتهایی در عرصههای مختلف برنامهسازی به دست آورده كه نمود آن در برنامههای مختلف رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان دیده میشود.
وی تجلی عدالتگستری را در حضور در مراكز استانها و پوشش اخبار ورزشی در روستاها و شهرهای مختلف عنوان كرد و گفت: مدالآوران و قهرمانان ما از جای جای ایران هستند و این نشان میدهد كه برای یافتن استعدادهای ورزشی و شنیدن نیازهای ورزشی مخاطبان باید به شهرهای دور و كم برخوردار رفت و از سیستان تا ایلام و گتوند آنها را كشف كرد و به مردم معرفی كرد.
مدیر رادیو ورزش با اشاره به همافزایی میان شبكهها اظهار داشت: بحث همافزایی میان رادیو ورزش، شبكه سه و شبكه ورزش سیما بهخوبی پیش میرود و همراهی مراكز استانها با رادیو ورزش به ما این امكان را داده كه پوشش كاملی از ورزش در استانها و روستاها داشتهباشیم.
سبقت گرفتن گزارش رادیویی از گزارش تلویزیونی
مسعود اسكویی، گزارشگر پیشكسوت ورزشی با اشاره به اهمیت آموزش گویندگان ورزشی گفت: آموزش نیروهای جوان با استفاده از ظرفیت پیشكسوتان برنامهساز همواره مورد توجه بوده و گویندگان ورزشی در این رادیو همواره تلاش كردهاند به شكل تخصصی گزارشهای خود را روی آنتن بفرستند.
به گفته این گزارشگر ورزشی، رادیو ورزش در بسیاری از مسابقات ورزشی حتی جلوتر از تلویزیون عمل میكند، چون با یك موبایل هم میتوان مسابقات ورزشی را به شكل رادیویی گزارش كرد و چهبسا كه بسیاری از مردم امكان دیدن تلویزیون را در موقعیتهای مختلف كاری خود نداشتهباشند، اما میتوانند بهراحتی رادیو گوش كنند.
مطالبهگری برای بانوان ورزشكار
مریم رستمی، مدیر رادیو ورزش بانوان نیز با اشاره به استقبال مخاطبان از رادیو ورزش بانوان گفت: این رادیو با نگاه تحولی شكل گرفت. استقبال از این رادیو با توجه به عملكرد بانوان ورزشكار در میادین داخلی و بینالمللی و با حضور قهرمانان و زنان اثرگذار اتفاقی بدیهی بود و امروز هم بسیاری از مخاطبان از برنامههای مربوط به بانوان استقبال و از آن قددرانی میكردند. وی با اشاره به مطالبهگری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی بانوان بیان كرد: ورزش بانوان سالهای زیادی به دلیل نداشتن رسانه تخصصی مغفول ماندهبود و ما تلاش كردیم صدای جامعه ورزش بانوان باشیم و مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانیم و پلی بین نهادها و متولیان ورزش باشیم.
رستمیپخش مسابقات بانوان از طریق رادیو را یكی از مهمترین اهداف این شبكه دانست و افزود: پوشش حداكثری مسابقات در این زمینه هدف ماست. با توجه به نبود محدودیتهای تصویری برای بانوان ما با پوشش تمام مسابقات یكی از مهمترین بسترهای گزارش و خبررسانی در ورزش بانوان هستیم.
وی همراهی مربیان و ورزشكاران برای گزارش مسابقات را یكی از راههای تعاملی رادیو ورزش بانوان با فدراسیونها عنوان كرد و گفت: در برخی رشتهها كه گزارشگر تخصصی نداریم از همراهی فدراسیونها استفاده میكنیم و مربیان بخشهای تخصصی مسابقات را گزارش میدهند.
از پویش «گزارشگر شو» تا گویندگی ورزشی
محمدرضا خاكپور، مدیر گروه فرهنگ و علوم ورزشی نیز به پویش«گزارشگر شو» اشاره كرد و گفت: برای استفاده از ظرفیتهای مردمی و در حقیقت استفاده از خلاقیتهای نسل نو به ویژه نوجوانان و جوانان در امر برنامهسازی، پویشی را تحت عنوان«گزارشگر شو» راهاندازی كردهایم.
حضور مؤثر در فضای مجازی
محمودرضا حسنلو، مدیر گروه فضای مجازی رادیو ورزش با اشاره به سالگرد راهاندازی پیامرسان رادیو ورزش گفت: ورود مؤثر به فضای مجازی به ما كمك كرد تا از طریق شبكههای اجتماعی با مخاطبان همراه شویم و امیدواریم در این فضا به مرجعیت خبری برسیم.
حسنلو اظهار داشت: الزام پیوست تولیدات شبكه به فضای مجازی، اتفاقی است كه مخاطبان رادیو ورزش در دورترین نقاط ایران را خشنود كرده و بر تعدادشان افزودهاست.
انتهای پیام/