در برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 27 تیر، دكتر محسن باقریان فرح آبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، در زمینه بازاریابی ورزشی مطالبی را ارائه كرد.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر محسن باقریان فرح آبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، در ارتباط با بحث بازاریابی ورزشی گفت: در حوزه ورزش مفاهیم متنوعی وجود دارد. یكی از مفاهیمی كه بسیار به آن توجه می شود، موضوع صنعت ورزش و بازاریابی ورزشی است. بازاریابی مجموعه فعالیت هایی است كه در جهت تسهیل، توسعه و حتی مدیریت فرآیند عرضه و تقاضا برای ارضاء نیاز مشتریان و مصرف كنندگان صورت می گیرد.
وی، تصریح كرد: موضوع بازاریابی ورزشی در 2،3 دهه اخیر در دنیا رشد چشمگیری داشته است و به عنوان مثال شاخص تولید ناخالص داخلی بسیاری از كشورها وابستگی زیادی به ورزش پیدا كرده است.
ورزش، امروز جزء 5 صنعت بزرگ دنیا و محل جابجایی پولهای هنگفتی است. این حوزه همچنین توانسته كارآفرینی گسترده ای هم داشته باشد.
دكتر فرح آبادی، افزود: در ایالت متحده از هر 10 نفر یك نفر به طور مستقیم در حوزه های مختلف ورزش مشغول فعالیت است. این افراد در حوزه سرگرمی، تفریحات، سلامت و تندرستی فعالیت می كنند؛ یا شغلشان این هست و یا خدمات ارائه می كنند.
این كارشناس ورزشی، در خصوص استفاده از ورزشكاران دنیا در حوزه تبلیغات ورزشی اظهار كرد: ماهیت تبلیغ بازارگرمی است. اساساً تبلیغ می كنیم كه بیشتر دیده شویم تا بتوانیم بر ضمیر ناخودآگاه مشتری تأثیر بگذاریم. به این جنس از تبلیغات كه به سمت برندها و شخصیت های معروف ورزشی می رویم را صحه گذاری می گویند. در این جریان ما یك برند شخصی را با یك برند صنعتی یا كالا تلفیق می كنیم تا هم افزایی ایجاد كنیم؛ به طور مثال وقتی اسم رونالدو می آید، مخاطب به یاد تبلیغ شامپو كلیر می افتد.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، با اجرای كاظمی و تهیه كنندگی ابوفاضلی، روزهای پنج شنبه، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.