برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" شنبه 27 مهر، با حضور دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش و نیز عضو كمیته ورزش های سنتی یونسكو، به بررسی نقش بازاریابی بر بهبود كیفیت زندگی ورزشكاران اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار داشت: ورزشكاری كه قهرمان المپیك و جهان شده، توقع مردم نسبت به وی بالا رفته است و طبیعتاً این شخص پول و زندگی بهتر می خواهد. بازاریابی در چنین شرایطی باید به داد تشكیلات و فدراسیون برسد. ورزشكاران ویترین جامعه هستند. هیچ جامعه عاقلی به ویترین خانه اش سنگ نمی زند و آن را حفظ می كند؛ زیرا كل جامعه به این ویترین نگاه می كند. ورزش شاخص سلامتی است.
وی، به ضعف كشور در بخش بازاریابی اشاره كرد و گفت: بنده اعتقاد دارم ما در تشكیلات وزارت ورزش و حتی بخش اقتصادی كمیته ملی المپیك و فدراسیون ها بازاریابی نداریم. تنها كاری كه انجام می دهیم، این است كه شخصی را پیدا كرده؛ كالایش را در رسانه تبلیغ و پولی از وی دریافت كنیم.
دكتر نوحی تصریح كرد: ما كمتر از یك سال دیگر المپیك 2020 توكیو را در پیش داریم؛ اما بازاریابی ورزش، كمیته المپیك، بخش اقتصادی وزارت ورزش و فدراسیون ها چه كاری انجام داده اند و چه طرحی را ارائه كرده اند؟ یكی از ایده هایی كه بنده در ذهن دارم این است كه روی فرش ایران كه بهترین آوازه را در دنیا دارد، فعالیت كنیم. به طور مثال ما می توانستیم به كشور ژاپن ایده بدهیم كه آرم كمیته بین المللی المپیك و آرم كمیته ملی ژاپن و ایران را در آن بزنیم و 10 هزار تابلو فرش را به فروش برشانیم. چند میلیون نفر برای دیدن المپیك و حاشیه بازیهای المپیك به ژاپن خواهند آمد؟ مسلماً برای ما سود بسیاری خواهد داشت.
صنایع اصفهان ما بهترین شرایط فروش را در دنیا دارد؛ اگر این صنایع هم با المپیك میزبان هماهنگ شود، قطعاً فروش خوبی خواهیم داشت. در دوره برگزاری مسابقات، اگر آرم المپیك پایین هر محصول بازاریابی زده شود، به مبالغ حتی چندین برابر قابل فروش خواهد بود؛ زیرا یك یادبود و سمبل است.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، با اجرای زورقچیان، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.