برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 21 شهریور، با حضور دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش و نیز عضو كمیته ورزش های سنتی یونسكو، به بررسی نقش بازاریابی در استقلال و توسعه فدراسیون ها اختصاص داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش، درباره موضوع برنامه اظهار كرد: بازاریابی پلی است كه تولید كننده و مصرف كننده را به هم نزدیك می كند؛ یعنی بازاریاب فاصله بین تولید كننده و مصرف كننده را كوتاه می كند و جریان كالا و خدمات را هدایت می كند. بازاریابی فراتر از فروش است؛ طرحی برای تولید، قیمت گذاری و حتی توزیع محصول است.
وی، در پاسخ به این سوال كه طرح بازاریابی چه زمانی به موفقیت می رسد، بیان كرد: این طرح زمانی به موفقیت می رسد كه بازاریابی وسیله ارتباط قلمداد شود. دولت نباید به ورزش پول بدهد؛ بلكه باید بستری فراهم كند كه فدراسیون ها، ادارات كل و كلاً ورزش درآمدزایی كند.
دكتر نوحی، تصریح كرد: در نتیجه تحقیقی آمده تبلیغات، حمایت مالی و حمایت رسانه با میزان توسعه ارتباط بسیار معنی داری دارند؛ یعنی وقتی پول نداری، علم بازاریابی نداری، نگرش مثبت نداری، چطور فدراسیون را اداراه می كنی و توسعه می دهی؛ مسلماً چنین اتفاقی نخواهد افتاد. بازاریابی اگر در فدراسیون سكوت كند، تبدیل به فدراسیون های ما می شود؛ زیرا بازاریابی در كشور ما فرهنگ سازی نشده است و نگاه علمی در این زمینه در فدراسیون های ما وجود ندارد. فدراسیون های ما اگر یك مقدار وارد كار بازاریابی شوند، ممكن است دستگاه های نظارتی كشور ممانعت كنند. لازم است این قانون تعریف شود كه در فدراسیون ها می توان فعالیت های بازاریابی بسیاری داشت.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، با اجرای كاظمی، روزهای پنج شنبه ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.