برنامه "دانشكده اقتصاد ورزشی" دوشنبه 28 مرداد، با حضور دكتر صمدی، كارشناس اقتصاد، به موضوع بایدها و نبایدهای هواداری در اقتصاد ورزش اختصاص داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دكتر صمدی، كارشناس اقتصاد، در ارتباط با موضوع برنامه گفت: یكی از ویژگیهای هواداران یك تیم ورزشی این است كه الگوهای تحلیلی منطقی را كنار می گذارند. درست است تیم حریف بهتر از تیم مورد علاقه او بازی می كند؛ اما دست از حمایت و همراهی تیم مورد علاقه اش برنمی دارد؛ حتی ممكن است در یك فصل تیم مورد علاقه اش خوب ظاهر نشود و با شكست های متوالی مواجه شود؛ اما او كماكان دست از حمایت تیم مورد علاقه اش برنمی دارد.
وی، با بیان اینكه در عرصه اقتصاد هم باید همینطور باشد، عنوان كرد: در ادبیات مصرف متعصبانه اقتصاددانان می گویند مصرف كننده ای كه متعصبانه رفتار می كند، الگوهای تحلیل هزینه فایده متعارف را كنار می گذارد. وقتی با كالایی كه نسبت به مشابه خارجی خودش مواجه می شود كه از كیفیت پایین تری برخوردار است و گرانتر است، به جهت اینكه از بازیكنان تیم ملی خودش حمایت كند، اقدام به انتخاب آنها می كند.
دكتر صمدی، ادامه داد: ویژگی دوم هواداری متعصبانه، مسئله دست گذاشتن هواداران روی نقاط قوت تیم خودشان است. در عرصه اقتصاد نیز همینطور است. مصرف كننده متعصب و هوادار اقتصاد ملی وقتی با كالاهای مختلف عرضه شده مواجه می شود، سعی در شناساندن و معرفی كردن كالاهای با كیفیت و ارزان تیم ملی خودش می كند.
این كارشناس اقتصاد به سومین لازمه هواداری اشاره كرد و گفت: یك هوادار خوب سعی می كند مجموعه ای از اقدامات نمادین را در جهت حمایت از تیم مورد علاقه اش انجام بدهد. اخیراً فروشگاه هایی اقدام به نصب بنری بر سر در خود كرده اند و نوشته اند كه با افتخار فقط كالای ایرانی می فروشیم. ما به این اقدامات هم به شدت در عرصه اقتصاد نیاز داریم.
برنامه دانشكده اقتصاد ورزشی، با اجرای عباسی فر، روزهای دوشنبه هر هفته، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.