برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" با حضور دكتر محمد نوحی، كارشناس بازاریابی و مدیریت، به موضوع تأثیر بازاریابی بر رونق تولید و اشتغال زایی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر محمد نوحی، كارشناس برنامه، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار كرد: استاندارد شغل در دنیا 20 هزار دلار برای هر شغل است؛ یعنی برای اضافه كردن یك شغل باید 20 هزار دلار هزینه كرد. این عدد در ایران 70 میلیون تومان برآورد شده است. ما با بازاریابی و مخصوصاً بازاریابی ورزشی می توانیم شغل هایی ایجاد كنیم كه خیلی كمتر از این مبلغ نیاز به سرمایه گذاری دارند.
وی، عنوان كرد: متأسفانه بازاریابی حلقه مفقوده اقتصاد ماست. اصلی ترین نكته ما در حوزه تولید و رونق تضمین بازار است. مشكل ما در تولید كشور این است كه نقدینگی زیاد است و پول در تولید نیست. تولیدكننده قدرت تولید ندارد؛ زیرا سرمایه در گردش كافی ندارد. بازاریابی رابط بین تولید كننده و مصرف كننده است.
دكتر نوحی، در ادامه گفت: با فروش محصول انبارهای تولید كننده خالی می شود و در این هنگام تولید كننده به فكر تولید می افتد كه برای این كار به كارگر بیشتر نیاز دارد. وقتی اشتغال زایی بالا برود، درآمد مردم افزایش پیدا خواهد كرد. وقتی درآمد بالا برود، مصرف بیشتر می شود و بر این اساس تولید افزایش پیدا می كند.
این كارشناس بازاریابی در پایان تأكید كرد: اگر می خواهیم پول ملی مان قوی شود، باید تولیدمان را بالا ببریم.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، با اجرای اختر زورقچیان و تهیه كنندگی محسن ابوفاضلی، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.