برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" شنبه 20 مهر، با حضور دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش و نیز عضو كمیته ورزش های سنتی یونسكو، به موضوع نقش بازاریابی ورزشی در بهره وری و توسعه ورزش اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش و نیز عضو كمیته ورزش های سنتی یونسكو، در ارتباط با موضوع برنامه گفت: بهره وری یعنی از منابع محدود بیشترین استفاده را كنیم. به طور كلی بهره وری، محصول كارایی و اثربخشی است. یك مدیر، كارشناس و بازاریاب موفق، كسی است كه بتواند بین نیازهای نامحدود و منابع محدود یك ارتباط منطقی برقرار كند. نیازهای بشر زیاد و منابعی كه باید از آن استفاده كنیم، بسیار محدود است. یك مدیر و بازاریاب موفق كسی است كه بتواند بین نیاز و منابع ارتباط معقول برقرار كند.
وی، ادامه داد: اگر ما رضایت مشتری، افزایش كیفیت و محیط زیستمان را درست حفظ كنیم و هزینه هایمان را كاهش دهیم، اشتغال زایی مان بالا خواهد رفت. علتش این است كه وقتی هزینه هایمان كاهش پیدا كند، تولید جدید راه می اندازیم و به دنبال سوددهی بیشتر هستیم.
دكتر نوحی، خاطرنشان كرد: هدف تولید كننده از اشتغال زایی سود است. با این اقدامات كشور به اشتغال زایی پایدار می رسد؛ كاهش تورم در بهره وری و توزیع عادلانه ثروت را می توانیم داشته باشیم و نیز عمر مفید محصولاتمان بالا خواهد رفت. متأسفانه اكنون با پایین بودن سطح بهره وری، منابع را از بین می بریم. وقتی ما عمر محصولمان را بالا نمی بریم، ضربه و آسیب به محصول می زنیم.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.