دانشكده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

نقش بازاریابی ورزشی در بهره وری و توسعه ورزش

برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" شنبه 6 مهر، با حضور دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش و نیز عضو كمیته ورزش های سنتی یونسكو، به موضوع نقش بازاریابی ورزشی در بهره وری و توسعه ورزش اختصاص داشت.

1398/07/07
18:04


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش و نیز عضو كمیته ورزش های سنتی یونسكو، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار كرد: نگرش افراد و مدیران در ورزش و دولت ها با هم فرق می كند. مهم این است كه ورزش را چه چیزی تعریف كنیم و از ورزش قهرمانی چه انتظاری داشته باشیم تا بتوانیم به هدف اصلی مان دست پیدا كنیم. ما در ورزش باید به دنبال این باشیم كه نگاه مدیران را نسبت به ورزش عوض كنیم.
وی، افزود: درآمدها به دو بخش دولتی و مردمی تقسیم می شود. یك سری درآمدهای مردمی بایدی است؛ یعنی فدراسیون ها دوره هایی را برگزار می كنند و افراد مجبور هستند پولی پرداخت كنند و احكامشان را بگیرند. در یك سری از درآمدهای مردمی، افراد دوست دارند به ورزش كمك كنند و این كمك ناشناخته است. بازاریاب ورزشی می تواند این كمك ها را با علم مذاكره از افراد دریافت كند. نوع دیگری از كمك های مردمی اسپانسر است. متأسفانه ما در ورزش فقط به بحث اسپانسرها توجه می كنیم و از بسیاری كمك ها غافل هستیم.
دكتر نوحی، در خصوص بهره وری و اهمیت آن در ورزش گفت: میزان خروجی و سود سازمان نسبت به هزینه ها را بهره وری می گویند. هیچ كشور، فدراسیون، اداره كل و سازمان ورزشی پیشرفت نخواهد كرد، مگر اینكه نرخ بالای بهره وری را در مدت طولانی تجربه كند؛ یعنی به مدت 5 سال از كمترین امكانات بیشترین استفاده را كند. بیشتر مكان های دولتی ما بعد از ساخت، برای تعمیر و نگهداری به پول دولتی نیاز دارند؛ یعنی حتی نمی توانند برای تعمیر و نگهداری درآمدزایی داشته باشند. علت چنین مشكلی هم این است كه ما مدیریت بهره وری بلد نیستیم.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشكده بازاریابی ورزشی