دانشكده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

اثرات متقابل اقتصاد ورزش و جامعه

برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 24 مرداد، با حضور دكتر محمد حسین نفر، دكترای بازاریابی، به بررسی اثرات متقابل اقتصاد ورزش و افراد جامعه اختصاص داشت.

1398/05/25
19:36

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دكتر محمد حسین نفر، دكترای بازاریابی، در پاسخ به این سوال كه ما در اقتصاد ورزش چه اثری می توانیم داشته باشیم یا اقتصاد ورزش روی ما چه اثری می تواند داشته باشد، بیان كرد: یكی از ویژگیهای بارزی كه ورزش در جهان امروز پیدا كرده، پول ساز بودن آن است كه در دنیا خیلی به آن رسیدگی می كردند و به تازگی وارد كشور ما هم شده است. این مقوله به حدی رسیده كه برخی كارشناسان معتقدند ورزش یك تجارت بوده و كلیه موارد مرتبط با صنعتی بودن آن را در قالب یك تجارت انجام می دهند. به همین جهت اقتصاد امروز كاملاً روی ورزش مخصوصاً ورزشهایی كه پرمخاطب هستند مثل فوتبال تأثیرگذار است و خیلی از شركت ها و نام های تجاری بزرگ به این سمت آمده اند كه سرمایه های خود را در ورزش هزینه كنند.

وی، در خصوص بهره ای كه یك فرد عادی می تواند از ورزش ببرد، گفت: وقتی كه ما در بخش استعدادیابی هایمان روی بازیكنی سرمایه گذاری می كنیم؛ آن را رشد می دهیم و به تیم های معتبر دنیا می فروشیم، یك درآمد خیلی خوبی به كشور خودمان وارد می شود.

دكتر، نفر نیز در پاسخ به این پرسش كه مگر این پول را به خود ورزشكار نمی دهند، تصریح كرد: بله؛ اما جنبه های دیگری در كنار آن وجود دارد؛ تبلیغاتی كه در كنار حضور این ورزشكار در تیم های معتبر انجام می شود و محصولات داخلی كه آن ورزشكار در كشوری دیگر تبلیغ می كند. این اتفاق بازار كسب و كار را در داخل كشور رونق می دهد و تولیدات و تبلیغات داخلی رشد می كند.

این كارشناس بازاریابی، نیز خاطرنشان كرد: نكته ای كه در بازاریابی ورزشی امروز داریم، این است كه دیگر تنها به دنبال رضایت هوادارمان نیستیم؛ بلكه در كنار آن به دنبال وفاداری هوادار هم هستیم. افرادی كه روی پیراهن ورزشكاران تبلیغ می كنند به خوبی می دانند كه ارتباط با باشگاه موجب ارتباط با هواداران آن باشگاه هم می شود.

برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، روزهای پنج شنبه، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشكده بازاریابی ورزشی