برنامه "دانشكده بازاریابی" پنج شنبه 10 مرداد، با حضور دكتر محمدحسین نفر، دكترای بازاریابی، به بررسی راه های درآمدزایی در ورزش همگانی و حرفه ای پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دكتر محمدحسین نفر، دكترای بازاریابی، در پاسخ به این سوال كه تا زمانیكه ورزشكار به مرحله مشهور شدن نرسیده باشد، آیا می تواند از ورزش درآمد داشته باشد، بیان كرد: شاید افراد در ورزش حرفه ای بتوانند به درآمدزایی برسند؛ اما در ورزش همگانی كه برای سلامت انجام می شود، نمی توان به درآمدزایی در حوزه تبلیغات رسید. وقتی یك ورزشكار از ورزش همگانی به ورزش حرفه ای می رسد، آنجاست كه در بحث تبلیغات و زمینه های دیگر می توان از وی استفاده كرد.
اكنون بسیاری از دانشجویان تربیت بدنی با دوره هایی كه می گذرانند، می توانند در باشگاه های مختلف ورزشی مشغول به كار شوند و درآمدزایی كنند؛ به طور مثال این دانشجویان دوره های ناجی غریقی را می گذرانند. وقتی این افراد مدرك درجه یك ناجی غریقی را بگیرند، می توانند در تمام استخرها به عنوان ناجی كار كنند. البته افرادی كه دارای مدرك تربیت بدنی هم نیستند، می توانند با شركت در كلاس های مربیگری امكان كار در استخرها و باشگاه ها را برای خود فراهم كنند.
وی، نیز در پاسخ به این پرسش كه یك فردی كه ورزش عادی برای سلامتی خود انجام می دهد؛ آیا می تواند در ورزش به دنبال درآمد هم باشد، عنوان كرد: خیلی از شركت هایی كه امروز تولید محصولات ورزشی می كنند یا خدمات ورزشی ارائه می دهند، از افرادی استفاده می كنند كه شرایط زندگی عادی دارند و از این افراد به عنوان بازاریاب در شركت خودشان بهره می برند.
دكتر نفر، در ارتباط با هدف كلی تبلیغات اظهار كرد: به طور كلی تبلیغات یك هدف عمده را دنبال می كند كه آن هدف هم ایجاد ارتباط و اثرگذاری با مخاطبان است. ما برای اینكه به این هدفمان برسیم، نیاز به یك برنامه ریزی جامع داریم كه این برنامه ریزی را طراحی ارتباطات بازاریابی اثربخش می گویند.
برنامه دانشكده بازاریابی، با اجرای كاظمی، روزهای پنج شنبه، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.