در برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 6 تیر، دكتر سارا كشكر، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، به ارائه نكات قابل توجه برای ورود به حوزه بازاریابی پرداخت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر سارا كشكر، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، در پاسخ به این پرسش كه اگر فردی بخواهد وارد فضای بازاریابی ورزشی شود، قدم اول چیست، بیان كرد: امروزه افراد مختلف در مشاغل مختلف وارد می شوند و یا مشاغلی را راه اندازی می كنند و امیدوار هستند كه درآمد خوبی داشته باشند. افراد قبل از هر كاری باید حوزه های مختلفی را تحلیل كنند. اولین حوزه ای كه باید تحلیل كرد، این است كه من چه كسی هستم؟ در جواب این سوال فرد باید ببیند چه توانمندیهایی (ویژگی های فردی، تخصص و مهارت) دارد؛ سپس به این موضوع بپردازد منابعی كه در اختیار دارد، چه چیزهایی هستند؛ یعنی چقدر پول دارد؛ چقدر فضا دارد؛ چقدر حمایت انسانی در كنار كارش است و چقدر نیروی انسانی دارد. با رسیدن به پاسخ این سوالات می تواند تصمیم بگیرد كه آیا با شرایطی كه دارم می توانم وارد فضای بازاریابی شوم یا خیر.
وی تصریح كرد: قطعاً در بعضی موارد، نبود پول یك مانع بزرگ است. بسیاری از افراد این مشكل را با شرایط مختلف حل می كنند. راه اندازی باشگاه های ورزشی شاید نسبت به راه اندازی دیگر مشاغل آسانتر باشد؛ زیرا از یك سری حمایت های ویژه دولتی برخوردار می شود؛ البته مشروط بر اینكه منابع مالی خوبی داشته باشند.
دكتر كشكر، ادامه داد: برای تأمین منابع مالی بسیاری افراد شریك می گیرند یا از وام های بانكی استفاده می كنند. گاهی هم افراد منابع مالی لازم را دارند؛ اما از مهارت یا تخصص كافی برخوردار نیستند كه طبعاً بدون داشتن مهارت نمی توانند وارد فضای شغلی خاص یا راه اندازی حرفه خاصی شوند؛ به همین جهت از افراد متخصص یا ماهر در كار خود استفاده می كنند و داشته های خود را تقویت می كنند.
برنامه دانشكده بازاریابی، با اجرای محمودوند، روزهای پنج شنبه، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.