از ساعت به مدت

رادیو ورزش

دانشكده اقتصاد ورزشي

فرصت‌سوزی برای تبلیغ كالای ایرانی در میادین جهانی ورزش

در برنامه "دانشكده اقتصاد ورزشی" دوشنبه 7 مرداد، عباسی فر، كارشناس اقتصاد، در ارتباط با تأثیر تبلیغات در جامعه توضیحاتی را بیان كرد.

1398/05/07
19:37

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ عباسی فر، كارشناس اقتصاد، در خصوص اهمیت تبلیغات روی پیراهن بازیكنان در میادین مهم مثل جام جهانی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم در حالت عادی برای چندین میلیون نفر كالای ایرانی را تبلیغ كنیم، هیچ جای دیگر جز این رویداد فرصتش را نداریم كه متأسفانه ما در جهت رونق تولیدمان گامی برنمی‌داریم و فرصت سوزی می كنیم. جالب است كه كشورهای بسیار كوچك تر، از این فرصت حتی برای تلیغ اسم كشورشان استفاده كرده اند.

وی، در پاسخ به این سئوال كه در فضای داخلی جایگزین دیگری داریم كه تبلیغات یك مقدار كمتر شود، بیان كرد: مجلس در حال تصویب این قانون است كه فدراسیون های فوتبال به لحاظ مالی و اقتصادی كاملاً مستقل شوند و هزینه های خود را از طریق تبلیغات تأمین كنند. اینكه در واقعیت جامعه و در قوانین ما چه اتفاق می افتد، من نمی دانم؛ ولی ما باید از پول بیت المال برای مسائل مختلف مثل نشاط جامعه هزینه كنیم و نباید از آن بترسیم. اگر بگوییم ما نمی خواهیم هزینه كنیم و خودتان از طریق تبلیغات هزینه ها را تأمین كنید، از طرفی می خواهیم كار فرهنگی كنیم و از طرفی كار ضد فرهنگی می كنیم؛ یعنی می خواهیم نشاط جامعه را افزایش دهیم؛ اما با پمپاژ تبلیغات نشاط جامعه را از بین می بریم.

عباسی فر تصریح كرد: با تبلیغات مكرر مردم احساس می‌كنند كمبود دارند. مدام دكوراسیون خانه‌ها تبلیغ می شود و بچه ها چیزهایی را می بینند كه شاید خانواده ها قادر به خرید آن نباشند. آیا این مسائل نشاط جامعه را زیاد می كنند یا حرص مصرف گرایی را باعث می‌شود؟ مردم اندوهگین تر و سرخورده تر شوند و احساس فقر بیشتری داشته باشند؟

نسبت به چند دهه قبل وضعیت اقتصادی تك تك افراد بهتر شده، اما احساس فقر و بی عدالتی هم به همان نسبت بیشتر شده است. این تأثیرات رسانه و فضای مصرف زدگی است كه باعث می شود ما هر چقدر هم بیشتر داشته باشیم، باز هم احساس كنیم خیلی نسبت به ایده آل ذهنی مان عقب هستیم.

برنامه دانشكده اقتصاد ورزشی، با اجرای مرادی، روزهای دوشنبه هر هفته، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشكده اقتصاد ورزشی