اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

صنعتی شدن ورزش، نهایت آرزوی رسانه ورزشی

برنامه اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه 18 اردیبهشت با حضور سید هادی فیاضی، مدیر مسئول روزنامه خبر ورزشی به نقش رسانه در صنعتی شدن ورزش كشور اختصاص داشت.

1396/02/19
09:27

به گزارش رادیو ورزش؛ سید هادی فیاضی، مدیر مسئول روزنامه خبر ورزشی پیرامون برخی از مشكلات پیش روی رسانه های ورزشی اظهار كرد: متولیان از رسانه های ورزشی حمایت نمی كنند چون وجود آن را ضروری نمی دانند ولی همین افراد زمانی كه بخواهند با طیف وسیعی از نسل جوان ارتباط برقرار كنند به سراغ رسانه ورزشی می آیند. این نگاه دوگانه یكی از بیشترین آسیب ها را به رسانه های ورزشی زده است. ورود اسپانسرها به بخش رسانه های ورزشی نیز مشكلاتی را بوجود آورده است. باشگاه ها به علت بی پولی ، تمام اختیارات را به اسپانسر واگذار می كنند و اسپانسر نقش رسانه را بازی و خبر، فیلم و عكس تولید می كند و حتی اجازه مصاحبه به ورزشكار یا مربی را هم نمی دهد كه در آینده این پدیده های چند رقمی به روح ورزش ما صدمات جبران ناپذیری وارد خواهند كرد.
فیاضی درخصوص ورود رسانه ها به فضاهای جهت گیرانه و حمایت های بی دلیل از بازیكن و مربی در راستای اهداف خاص بیان كرد: هواداری جزئی از روح ورزش است ولی اگر رسانه طرفداری یا دشمنی بدون دلیل از فرد، جریان، تیم و ... داشته باشد ماندگار نخواهد بود. در واقع رسانه ای ماندگار است كه به دور از سلیقه شخصی، با نقد منصفانه و همگام با ورزش پیش رود.
وی در مورد نقش رسانه در صنعتی شدن ورزش كشور گفت: در این حوزه رسانه های ورزشی تلاش زیادی كرده اند ولی تلاششان بی نتیجه بوده است چون نگاه مدیریتی به رسانه ورزشی نگاهی ابزاری است. نهایت آرزوی رسانه های ورزشی ما این است كه ورزش تبدیل به صنعت شود و رسانه ها نیز همپای آن حركت كنند. بعلاوه در همه سال ها رسانه ها تلاش كرده اند ورزش از جایگاه سرگرمی، بازی و اوقات فراغت فراتر رود.
برای میل به این هدف بخش خصوصی باید وارد این حوزه شود و نگاه مسئولین به ورزش جدی تر گردد تا ورزش بتواند حقوق اصلی خود را به دست آورد.
مدیرانی كه نقد گریز هستند و به رسانه اَنگ می زنند كه رسانه هدف غیر عرف خود را دارد باید بدانند كه خودشان رسانه را از چشم جامعه انداخته اند و حالا هر چقدر رسانه بگوید ورزش در جهان یك صنعت به شمار می رود؛ نمی توانند به رسانه استناد كنند چون خودشان قبلاً تلاش كرده اند كه رسانه را بی اثر، خطی و جهت دار جلوه دهند. مدیران و تصمیم گیران در سطح كلان باید یك تجدید نظرخواهی اساسی در این زمینه داشته باشند.
بعلاوه چهارچوب جدیدی باید تعریف شود كه در آن روی كمك رسانه در صنعتی شدن ورزش حساب شود یعنی یك رابطه سالم و دو سر بُرد كه مطمئناً در آن كاركرد رسانه را خواهیم دید.
برنامه اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه 18 اردیبهشت كاری از گروه علوم ورزشی، با اجرای حامد صفری تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 دوشنبه ها به مدت 25دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و كارآفرینی