برنامه اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه 11 اردیبهشت با حضور سید هادی فیاضی، مدیر مسئول روزنامه خبر ورزشی به بررسی نقش متقابل رسانه های ورزشی در صنعت ورزش اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ سید هادی فیاضی، مدیر مسئول روزنامه خبر ورزشی پیرامون صنعتی شدن رسانه در كشور اظهار كرد: بخش خصوصی در كشور ما مشكلات زیادی دارد. روزنامه های متعلق به بخش خصوصی از طریق تك فروشی دخل و خرج می كنند و می خواهند به یك بنگاه سود ده یا لااقل غیر وابسته تبدیل شوند. رسانه های نوشتاری ما تا صنعتی شدن فاصله زیادی دارند و این كار سختی است. صنعتی شدن یك رسانه زمانی اتفاق می افتد كه توزیع، چاپ، آگهی و سرگرمی سازی را نیز با خود داشته باشد. زمانی می توانیم بگوئیم رسانه در ایران صنعت است كه شمار رسانه های سود ده از زیان ده بیشتر باشد كه این اتفاق تاكنون نیفتاده است.
فیاضی در ادامه افزود: گسترش رسانه های مجازی یك اتفاق اجتناب ناپذیر است. درصورتیكه روزنامه ای زمان این اتفاقات را بخوبی بشناسد این دو محیط كاری باعث هم افزایی می شود. البته در هیچ جای دنیا شبكه های پیام رسان تبدیل به رسانه نمی شوند كه متاسفانه در كشور ما این اتفاق نامیمون در حال رخ دادن است و سیستم نیز آن را به رسمیت شناخته است. جای تاسف دارد كه یك كانال تلگرامی جای رسانه را بگیرد.
در حال حاضر در كشور صنعت ورزش وجود ندارد و درنتیجه نمی توان رسانه ورزشی را صنعت دید. در این شرایط ارتباط دو سویه برد-برد بین رسانه و صنعت ورزش وجود ندارد. مدیران ما رسانه را ابزار می بینند و رسانه تصمیم ساز است ولی تصمیم گیر نیست. با وجود اینكه ورزش ششمین صنعت سودده جهان است ولی كشور ما از آن بی بهره است.
برنامه اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه 11 اردیبهشت ماه كاری از گروه علوم ورزشی، با اجرای حامد صفری تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 دوشنبه ها به مدت 25دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.