اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

مسیر صحیح برندسازی در فضای مجازی


برنامه "اقتصاد و كارآفرینی" دوشنبه 8 بهمن، در گفتگو با دكتر نادر سید امیری، عضو هیأت علمی دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران، به موضوع نحوه معرفی برند در فضای مجازی پرداخت.

1397/11/09
10:29


به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر نادر سید امیری، عضو هیأت علمی دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال كه آیا نیاز است كه در تمام صفحات اجتماعی فعال باشیم تا كسب و كار خود را معرفی كنیم، اظهار داشت: براساس نوع محصول و بیزینس، فعالیت در شبكه های مجازی به عنوان یك ابزار بازاریابی متفاوت است. هر تجارتی باید متناسب با نوع محصول در یك شبكه مجازی خاص مورد تبلیغ، معرفی و حتی تست محصول قرار بگیرد.
بعضی از كسب و كارها از شبكه های اجتماعی برای تست مفهومی ایده تولید محصول جدیدشان استفاده می كنند و نظر كاربران صفحه را در این زمینه جویا می شوند. با توجه به اینكه این حوزه تخصصی است، باید هر محصول را در جایی شروع به تست كرد كه متخصصینی در آن حوزه وجود داشته باشند.
وی، در خصوص كیفیت محتوایی كه درباره محصول و كسب و كار جدید در صفحه اجتماعی منتشر می شود، گفت: در بحث بازاریابی ما یك بخش جدیدی به نام بازاریابی محتوا در شبكه های اجتماعی داریم. حدود 4،5 سالی است كه به صورت علمی در این حوزه كار می شود. در بازاریابی محتوا بخش های مختلف را به صورت نظام مند بررسی كرده اند؛ به طور مثال چه زمان هایی مطلبی بگذاریم كه بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد. چه بازه های زمانی بیشتر مخاطبین مطالب ما را در شبكه های مجازی می خوانند یا چه محتوایی بیشتر آنها را جذب می كند. اینها سوالاتی است كه در تدوین استراتژی بازاریابی محتوا در شبكه های اجتماعی باید به آنها پاسخ دهیم و به همین جهت باید اصولش را بدانیم.
بازاریابی محتوا در شبكه های مختلف متفاوت است؛ به طور مثال در شبكه اجتماعی یك بازه های زمانی و یك مطلب خاصی باید گذاشته شود. در شبكه ای كه مختصصین در آن حضور دارند، نمی توانیم خیلی مطالب عامیانه و یا محتوای فیلم كمدی بگذاریم. در شبكه متخصصین باید مطلب علمی قرار بدهیم كه به صورت غیر مستقیم محصول را معرفی كند. اگر در شبكه اجتماعی عمومی صفحه داریم و مخاطبانمان عامه مردم هستند، می توانیم ویدئو كمدی را در حد یك دقیقه منتشر كنیم.
دكتر امیری، در پاسخ به این پرسش كه در فضای كسب و كارهای آنلاین برای ساختن یك هویت برند قوی چطور می توانیم از تمام پتانسیلی كه در فضای آنلاین در اختیارما قرار دارد، استفاده كنیم، بیان كرد: همه فرآیندهای بازاریابی انجام می شود كه محصول و خدمت ما به بازار هدف معرفی شود؛ برند ما در ذهن آنها جای بگیرد و در نهایت به این نقطه برسیم كه هویت برندمان را مشتریان به خوبی بشناسند. در فضای آنلاین بسیاری از المان ها مجازی هستند و محتوا بیشتر اثرگذار خواهد بود. المان های محتوا در فضای مجازی می تواند متنی، صوتی، ویدئویی و یا عكس باشد كه در هویت سازی برندمان كمك كننده خواهند بود.
برنامه اقتصاد و كارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، دوشنبه ها 23:00 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و كارآفرینی