در برنامه "اقتصاد و كارآفرینی" دوشنبه 19 آذر، دكتر بهزاد حسین عباسی، مدرس و مشاوره حوزه كسب و كار و دیجیتال ماركتینگ، درباره حوزه كارآفرینی و كسب و كار جدید توضیحاتی را ارائه كرد.
به گزارش رادیو ورزش؛ توانمندسازی یكی از پیش شرط های ورورد افراد به حوزه كسب و كار است. این توانمندسازی از طریق آموزش های كارآفرینی در افراد ایجاد می شود. دانش كارآفرینی كه شامل مباحث مدیریتی و تجربه های كارآفرینی می شود به طور چشمگیری احتمال خطا و اشتباه افراد را در راه اندازی كسب و كار كم می كند.
در دنیا یكی از روش هایی كه برای ترویج كارآفرینی پذیرفته شده، آموزش های كارآفرینی است. این آموزش ها به عنوان یكی از عوامل اصلی توسعه قابلیت های ارزش اقتصادی به حساب می آیند.
دكتر بهزاد حسین عباسی، مدرس و مشاور حوزه كسب و كار و دیجیتال ماركتینگ، در خصوص نكاتی كه در انتخاب مدرس و دوره های آموزشی كارآفرینی باید مدنظر قرار داد، گفت: مؤسسات برند مسلماً دوره های خیلی خوبی را برگزار می كنند و قطعاً از مدرسان با سابقه و رزومه قوی و مدرسانی كه نه تنها آكادمیك هستند، بلكه مدرس تجربی هم هستند، استفاده خواهند كرد.
دكتر عباسی، تأكید كرد: در انتخاب یك مدرس باید به این نكته توجه كرد كه كسب و كار وی چه چیزی است؛ چه موفقیت هایی كسب كرده است و آیا وب سایت دارد یا خیر. در انتخاب مؤسسات هم باید به برند آن توجه كرد.
وی، در پاسخ به این پرسش كه در حال حاضر نیاز جامعه ما در بحث آموزش كارآفرینی، بازاریابی یا برندینگ چه چیزی است، عنوان كرد: در گام نخست دوره شخصیت شناسی و هوش هیجانی برای افراد بسیار مهم است. متأسفانه افراد جامعه در مذاكره به شدت ضعف دارند. در فاز بعدی مهمترین مسئله ای كه كسب و كار را از وضعیت ركود درمی آورد، دیجیتال ماركتینگ یا بازاریابی اینترنتی است.
این مشاور كسب و كار، درباره دوره دیجیتال ماركتینگ گفت: در بحث دیجیتال ماركتینگ اولین فضایی كه داریم، وب سایت است و استفاده از شبكه های اجتماعی، شبكه های اشتراكی مثل ویدیو ماركتینگ، مپ گوگل ونیز الگوریتم های جدید گوگل، از دیگر فضاهای این حوزه به شمار می آیند.
برنامه اقتصاد و كارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، كاری از گروه علوم ورزشی است كه دوشنبه ها 13:35 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش پخش می شود.