اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

نكاتی مهم در راه اندازی یك استارت آپ ورزشی

برنامه "اقتصاد و كارآفرینی" دوشنبه 19 شهریور، در گفتگو با علی اكبر حاج محمدی، كارآفرین ورزشی، به موضوع استارت آپ ورزشی و جایگاه كشور در این حوزه اختصاص داشت.

1397/06/20
17:11

به گزارش رادیو ورزش؛ علی اكبر حاج محمدی، كارآفرین حوزه استارت آپ ورزشی، در پاسخ به این سوال كه در حوزه استارت آپ های ورزشی ما كجا هستیم، بیان كرد: بحث استارت آپ ها تقریباً از سال 91 یك موج همگانی در ایران ایجاد كرد. در حال حاظر شاهد این هستیم كه هر روز یك سایت یا اپلیكیشن رونمایی می شود و افرادی در تلاش هستند یك سری مشكلات و مسائلی كه در جامعه وجود دارد را به شكل راحتی برای عموم برطرف كنند.
حاج محمدی، در تعریف استارت آپ گفت: استارت آپ به كسب و كارهای نوپایی می گویند كه كارآفرین در شروع كار حتی خود هم هدفش را نمی داند و نمی داند محصولش را چطور به فروش می رساند. به طور كلی در مدل كسب و كار این افراد قطعیت وجود ندارد؛ دچار یك عدم قطعیت هستند و خیلی ابهام در جزئیات كارشان دارند. این نوع كارآفرینان تصمیم دارند یك سری مشكلات را از عموم جامعه برطرف كنند یا مشكلاتی كه قبلاً برطرف شده را به شكل بهتری حل كنند.
وی، نیز در پاسخ به این پرسش كه در حال حاضر گفته می شود اگر از سودآوری كسب و كاری مطمئن نیستید، وارد آن نشوید، حتی در حوزه استارت آپ ها این مسئله وجود دارد؛ این تناقض را چطور می توان پاسخ داد، تشریح كرد: فردی كه می خواهد كسب و كاری را شروع كند تا حدودی باید به این قطعیت برسد؛ اما نباید این مسئله را هم فراموش كرد كه آمار می گوید 90 درصد استارت آپ ها به شكست می خورند. یكی از اصطلاحاتی كه در كارآفرینی و استارت آپ وجود دارد، حباب كارآفرینی یا حباب استارت آپی است؛ بدین معنی كه با دیدن 10 درصد گروه موفق شده، همه می خواهند سریع ایده شان را محقق كنند؛ یك استارت آپ داشته باشند و یك مرتبه به بازدهی بسیار بالا برسند.
این كارآفرین ورزشی، اضافه كرد: وقتی رزومه افرادی كه استارت آپ های موفقی دارند را بررسی می كنیم، اكثراً ده ها كسب و كار داشته اند كه به شكست خورده است و این تجارب باعث شده مسیر مطمئن تری را پیش بگیرند و به موفقیت برسند.
وی، به مواردی كه یك كارآفرین باید به آن توجه كند، اشاره كرد و گفت: ایده باید بازگو شود و توسط مشتری واقعی بازخورد گرفته شود؛ در نهایت ایده به سمتی برود آن چیز واقعی كه مشتری می خواهد را ارائه دهیم.
برنامه اقتصاد و كارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، كاری از گروه علوم ورزشی است كه دوشنبه ها 13:35 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و كارآفرینی