اقتصاد و كارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

چالش های بازاریابی در حوزه ورزش


برنامه "اقتصاد و كارآفرینی" دوشنبه 27 فروردین، در گفتگو با دكتر نازنین راسخ، محقق حوزه بازاریابی و ارتباطات ورزشی، به موضوع بازاریابی ورزشی اختصاص داشت.

1397/01/28
08:22


به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر نازنین راسخ، محقق حوزه بازاریابی و ارتباطات ورزشی، در تعریف بازاریابی ورزشی گفت: بازاریابی فرایندی است كه تلاش می كند نیازمندیهای مشتریان را رفع كند. این مفهوم بازاریابی می تواند در ورزش و یا از طریق ورزش باشد.
وی، در پاسخ به این سوال كه یك بازاریابی صحیح چقدر در ارائه بهتر كالا و خدمات تأثیر دارد، اظهار داشت: همانطور كه تحقیقات نشان داده، در كسب و كارهای كوچك، مهارت های كم در بازاریابی منجر به كاهش عملكرد و ریسك های بالایی برای شكست خواهد شد.
دكتر راسخ به بزرگترین چالش حوزه كارآفرینی اشاره كرد و گفت: یكی از بزرگترین چالشهایی كه كارآفرینان با آن روبرو هستند، این است كه آنها باید درك صحیحی از بازار داشته باشند و نباید فقط به این فكر كنند كه خدمات و محصولات را به هر خریداری بفروشند. به اعتقاد من یكی از مهمترین وظایفی كه كارآفرین با آن مواجه می شود، تخمین تقاضا برای محصولات و خدمات است.
این محقق بازاریابی، ادامه داد: گاهی اوقات كارآفرینان تصور می كنند كه می دانند مشتری چه چیزی را و چگونه می خواهد و كجا و چه زمانی به آن محصول نیاز دارد؛ در حالیكه اینطور نیست و این مشتریان هستند كه می خواهند ارتباط لذت بخشی را داشته باشند و آنها هستند كه مشخص می كنند چه برندی را می خواهند و كجا از آن استفاده می كنند. آنها بیشتر به دنبال كسب یك تجربه لذت بخش از خرید خود هستند.
وی، یادآور شد: مشتری مداری و توجه به نیازهای مشتریان چندین مزایا دارد؛ نخست اینكه به كارآفرینان اجازه می دهد بدانند فرآیندهای مؤثر برای تحویل كالا یا خدمات چه خواهد بود.
برنامه اقتصاد و كارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، كاری از گروه علوم ورزشی است كه دوشنبه ها ساعت 13:35 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و كارآفرینی