دوچرخهسواری ایران در بازیهای المپیك پاریس تنها در یك ماده میتواند نماینده داشته باشد.
به گزارش رادیو ورزش؛ دوچرخهسواری ایران در المپیك پاریس صاحب یك سهمیه در بخش جاده شده ولی درباره تعداد مادههایی كه ایران میتواند در رقابتهای دوچرخهسواری این بازیها شركت كند ابهامی به وجود آمده است.
رشته جاده شامل دو ماده استقامت جاده و تایمتریل انفرادی است. در حال حاضر ابهامی كه برای ركابزنان ایجاد شده، این است ركابزنان اعزامی در هر دو بخش استقامت جاده و تایمتریل انفرادی ركاب میزنند یا تنها باید در استقامت جاده شركت كنند.
با توجه به سهمیههایی كه به كشورها تعلق گرفته است، ایران در حال حاضر تنها در استقامت جاده صاحب سهمیه است و نامش در بخش كشورهایی كه در ماده تایمتریل انفرادی سهمیه دارند، دیده نمیشود. بنابراین در حال حاضر هر ركابزنی از ایران كه به المپیك پاریس اعزام میشود تنها در اسقامت جاده حضور خواهد داشت.
با توجه به اینكه فدراسیون دوچرخهسواری هم اعلام كرده است در نظر دارد یك ركابزن جوان را به المپیك اعزام كند، از الان چالشهایی بین همان ركابزنان جوان ایجاده شده است و هر كسی حق خود میداند كه به این بازیها اعزام شود. از این رو فدراسیون باید سازوكار مشخصی را برای انتخاب ركابزن اعزامی اعلام كند تا تنها دوچرخهسوار ایران با كمترین حاشیه انتخاب شود.
قرار است هفته آینده جلسه كمیته فنی فدراسیون برگزار شود باید دید در پایان این جلسه چه دستورالعملی اعلام میشود.
از طرفی انتظار میرود هر كس به المپیك میرود، به ناكامیهای این رشته در المپیك پایان دهد و بتواند بعد از گذشت 16 سال دست كم مسابقه را تمام و از خط پایان گذر كند.
انتهای پیام/