تولید پوشاك ورزشی با كیفیت میتواند علاوه بر رونق بازار داخلی به بازارهای خارجی راه پیدا كند.
به گزارش رادیو ورزش؛ رهبر انقلاب اسلامی در 24 بهمن 1391 سیاستهای كلی تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی را ابلاغ كردند. بر اساس این بخشنامه، تولید ملی باید تقویت، از خام فروشی پرهیز و بر فراهم آمدن عرصه رقابت به منظور ارز آوری و رشد اقتصادی كشور تاكید شده است.
تولید ملی مسیری برای كارآفرینی، ایجاد اشتغال و مكمل توسعه اقتصادی است كه میتواند امنیت اقتصادی را برای كشور ایجاد كند.
ایران كشوری با بیش از هشتاد میلیون نفر جمعیت بازار خوبی برای تولید و عرضه پوشاك ورزشی دارد، اما كشورهای خارجی صاحب برندهای معروف به دلیل تحریمهای متعددی كه علیه كشورمان توسط مستكبران وضع شده توانایی حضور و بهره بردن از این بازار را ندارند بنابراین فضای مناسبی برای تولیدكنندگان ایرانی وجود دارد تا بتوانند پوشاك ساخت ایران را به بازار عرضه كنند.
عرضه پوشاك ایرانی در زمانی كه پوشاك ورزشی بی كیفیت خارجی در غیاب برندهای معروف در بازار ایران به وفور دیده میشود میتواند پاسخگوی نیاز ورزشكاران خارجی در جهت استفاده از جنس مرغوب باشد.
تولید پوشاك ورزشی با كیفیت میتواند بر كمیت آن هم تاثیر بگذارد و علاوه بر رونق بازار داخلی به بازارهای خارجی راه پیدا كند. امری كه در چند سال گذشته تحقق یافته است.
شركت مجید یكی از شركتهای ایرانی موفق در زمینه تولید پوشاك ورزشی است. شركتی كه توانسته خود را به عنوان یك برند معتبر در دنیا معرفی كند و با غولهای این بازار مثل نایك، آدیداس و پوما به رقابت بپردازد.
چند سالی است كه مجید بیشترین سهم در بین برندهای پوشاك ورزشی در رشته كشتی را دارد و حتی كشور آلمان كه دارای كمپانیهای آدیداس و پوما است از دوبندههای مجید استفاده میكند كه این امر نشان دهنده كیفیت بسیار خوب محصولات مجید است.
بنا بر گفته مجید ساعدی فر مدیرعامل شركت مجید در المپیك توكیو 14 كشور و در المپیك ریو 35 كشور از دوبندههای این شركت استفاده كردند. امری كه باعث شده تا غولهای خارجی پوشاك ورزشی برای تصاحب پوشاك كشتی گیران به تكاپو بیفتند.
رهبر انقلاب در تاریخ 27 شهریور 1400 در دیدار با افتخارآفرینان كشورمان در المپیك و پارالمپیك توكیو در بخشی از سخنانشان فرمودند: «از تولیدكنندگان تجهیزات ورزشی در داخل كشور حمایت كنید. من شنیدم كه امسال از لباس ورزشیای كه محصول تولیدی كشورمان بود، چندین كشور استفاده كردند؛ این نشان ایرانی در دنیا درخشید؛ خب در واقع توانستند با این كار، انحصار كلیشهایِ بعضی از نشانهای بینالمللی را بشكنند؛ این خیلی باارزش است؛ این را حمایت بكنید؛ هم از این تولیدی حمایت بشود، هم بقیّه ابزارهای ورزشی در داخل تولید بشود و همان طور كه اینجا در مورد لباس توانستید این برتری را به دست بیاورید، در مورد بقیّه ابزارهای ورزشی هم موفّق خواهید بود.»
تولید ملی نیازمند حمایتهای دولت، تسهیل فضای كسب و كار و برداشتن موانع تولید است و همچنین حضور شركتهای مختلف داخلی برای ایجاد یك فضای رقابتی كه منجر به افزایش كیفیت، تنوع محصولات می شود و این نشان دهنده رونق فضای كسب و كار و اشتغالزایی برای جوان ایرانی است.
انتهای پیام/