برنامه "دانشكده مدیریت ورزشی" چهارشنبه 2 مرداد، با دكتر محمد احسانی، كارشناس مدیریت ورزشی، در ارتباط با علم مدیریت ورزش به گفتگو پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ورزش؛ دكتر محمد احسانی، كارشناس مدیریت ورزشی، در ادامه مباحث برنامه گذشته پیرامون علم مدیریت ورزش عنوان كرد: در بحث مدیریت ما باید افرادی كه توانمند و نخبه های علمی هستند و در اجرا خوب كار كرده اند را شناسایی كنیم و پرورش بدهیم. دانشگاه ها بهترین مكان برای پرورش این افراد است. فردی كه لیسانس مدیریت ورزش می گیرد، اگر در كارورزی خوب باشد یا در باشگاه بدنسازی كار كند و آنجا را رونق بدهد، در سطح پایین پیشرفت خوبی داشته است؛ اما این افراد با بالا بردن سطح علمی و تجربی خود می توانند بعد از گذشت مدتی رئیس یك باشگاه، فدراسیون یا مدیر كل یك استان شوند. كارشناسان مدیریت باید پله پله هم علم و هم تجربه خود را افزایش بدهند؛ زیرا در میدان عمل هم ما باید موفقیت این افراد را ببینیم.
دكتر احسانی، ادامه داد: در دنیا این نظارت و ارزشیابی وجود دارد؛ اما متأسفانه ما در كشورمان این نظارت را نمی بینیم و از ابتدای راه دچار مشكل هستیم. در دنیا مسیری كه برای پیشرفت وجود دارد، یك مسیر معین و بدیهی است؛ یعنی فرد اول باید علم مدیریت ورزش را بداند و از مرحله كارشناسی شروع كند؛ موفقیت داشته باشد و به مرور به سطوح بالاتر پیشرفت كند؛ زیرا بدون هیچ تجربه و علمی نمی توان در كاری موفق بود.
وی، با تأكید بر اینكه یك مدیر ورزشی حتماً باید اخلاق مدار باشد، اظهار كرد: اخلاق مداری و روابط انسانی خود یك علم است و جزء فاكتورهای اصلی مدیریت علمی به شمار می آید. مسائل ارتباطی در مباحث آكادمیك هم تدریس خواهد شد. ما یك مبحث بسیار مهم با عنوان منابع انسانی داریم. مهارت های ارتباطی در علم با آنچه كه در سطح جامعه می بینیم، تفاوت هایی دارد. منظور از مهارت های ارتباطی این است كه با كارمندان و تمام ارگان ها و سازمان های ذیربط ارتباط درستی برقرار كنیم؛ اما متأسفانه ما مهارت های ارتباطی را به رانت تعبیر می كنیم. در بحث اخلاقی ما تعهد و رفتار سازمانی داریم. اینها مسائلی هستند كه در علم مدیریت و به خصوص علم مدیریت ورزش وجود دارد.
برنامه دانشكده مدیریت ورزشی، روزهای چهارشنبه ساعت 12:30 به مت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.