برنامه "نقد كتاب" جمعه 21 اردیبهشت با حضور علی ناظمی، مترجم كتاب و روبن شاهوردیان، ناشر به معرفی كتاب "برندهای فوتبال" اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ كتاب "برندهای فوتبال" تالیف "سو بریج واتر" و ترجمه دكتر محمد خیبری، دكتر علی ناظمی و دكتر هادی باقری است كه توسط انتشارات علم و حركت در سال 96 چاپ و به قیمت 17500 تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
علی ناظمی، مترجم كتاب پیرامون انگیزه خود از ترجمه و چاپ این كتاب اظهار كرد: از كودكی به فوتبال علاقه زیادی داشتم و در سطوح پایه نیز بازی و چند سالی هم مربیگری كردم. مقطع كارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران خواندم كه حیطه مطالعاتی من بیشتر بازاریابی ورزشی بود. گرایش دكترایم نیز بازاریابی ورزشی است و از اوایل مقطع دكترا روی مبحث برندسازی ورزشی متمركز كار كرده ام. موضوع رساله دكترایم نیز ارائه ارزش ویژه برند لیگ برتر فوتبال ایران بوده است.
وی در ادامه افزود: تیم فوتبال ما با مشكلات مدیریتی و بازاریابی زیادی روبرو است و ما این كتاب را مناسب و كمك كننده در فضای جاری فوتبال كشور دیدیم. در این كتاب به مصداقهای كاربردی زیادی اشاره شده است كه می توانیم از آنها الگوبرداری كنیم. درضمن، به دلیل زبان ساده و غیر آكادمی كتاب علاوه بر مخاطبان جامعه دانشگاهی برای مدیران ورزشی نیز مفید و مناسب است.
ناظمی تصریح كرد: سعی كردیم تا نقایصی كه در بعضی كتب موجود در بازار وجود دارد، در این كتاب برطرف گردد. نزدیك به دو سال زمان برد تا متن روان و قابل فهمی ارائه و محتوای كتاب نیز حفظ شود. در حیطه برندسازی ورزش، واژه های جدید زیادی داریم كه برای معادل سازی مناسب، نیاز به بحث و هم افزایی وجود دارد. در خود مبحث بازاریابی هم هنوز در بعضی معادلها مشكل و اختلاف نظر وجود دارد. در پاورقی كتاب دلیل انتخاب این معادلها توضیح داده شده است. بعلاوه ضمیمه های آخر كتاب نیز به خواننده كمك می كند تا بهتر در جریان كتاب قرار گیرد.
برنامه "نقد كتاب" جمعه 21 اردیبهشت با اجرای محمدی تقدیم شنوندگان شد. این برنامه هر جمعه ساعت 15:05 به مدت 50 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.