دانشکده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

اثرات بازاریابی ورزشی بر رونق تولید و اشتغالزایی 2

برنامه "دانشکده بازاریابی ورزشی" شنبه 11 آبان، با حضور دکتر محمد نوحی، کارشناس بازاریابی، به اثرات بازاریابی ورزشی بر رونق تولید و اشتغالزایی اختصاص داشت.

1398/08/11
15:04

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر محمد نوحی، کارشناس برنامه، در خصوص اهمیت مقوله بازاریابی گفت: بازاریابی باعث می شود تجاری سازی رخ بدهد و علامت تجاری محصولی در بازار قدرتمند شود؛ همچنین موجب خواهد شد که مشتریان وفاداری پیدا کنیم. بازاریابی جایگاه محصول را در بازار ارتقاء می دهد. اطلاعات و آگاهی بیشتر از محصول را به همه می رساند. فروش را بیشتر می کند. طرح های مهمی برای اجرای تولید دارد. در قیمت گذاری دخالت می کند. موجب تحریک تقاضا می شود. بالا بردن مصرف که مهمترین مأموریت بازاریابی است را در بعد ملی و بین المللی ارتقاء می دهد.
وی، در پاسخ به این سوال که بازاریابی چه تأثیری بر تولید دارد، بیان کرد: وقتی تقاضا را تحریک کنیم، مصرف بالا می رود؛ زمانیکه مصرف بالا برود، فروش بیشتر می شود و وقتی که فروش افزایش پیدا کند، تولید کننده میل بیشتری به تولید کردن دارد. در این صورت 2 اتفاق برای اشتغالزایی رخ می دهد؛ اول اینکه تولید محصولات جدید مورد نیاز است؛ زیرا یک سری افرادی که مصرف کننده بودند، امروز می خواهند از تکنولوژی مدرنتری استفاده کنند و تولید کنند ملزم می شود که ماشین آلات جدید بخرد و برای ساخت این ماشین آلات نیرویی مشغول به کار می شوند. شرکت تولیدی نیازمند این است که استخدامی نیروی انسانی بیشتری داشته باشد.
دکتر نوحی، خاطرنشان کرد: صنعت بازاریابی ورزشی که گردش مالی بسیار بزرگی هم دارد، امروز در کشور ما 70 درصد محصولات از دیگر کشورها وارد می شود. در بخش پوشاک 50 درصد وارد کننده هستیم که 80 تا 85 درصد این عدد از چین وارد می شود.
کارشناس برنامه در ادامه گفت: امروز بازاریابی هنر است و اثر مستقیم و غیرمستقیم بر اشتغالزایی دارد. ما بایستی فرهنگ بازاریابی را در کشور رواج دهیم و به تولیدکننده ها بگوییم اگر بخش بازاریابی و فروش را قدرتمند و به روز نکنید، در آینده نمی توانید تولید کنید و به مشکل برخواهید خورد.
دکتر نوحی نیز در پاسخ به این پرسش که علت تولید ضعیف لوازم ورزشی در کشور و وارد کردن محصولات از دیگر کشورها چیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما کیفیت پایین محصولاتمان است. من تعجب می کنم که مردم جنس ایرانی نمی خرند؛ اما جنس چینی را خریداری می کنند. جنس ایرانی هر چقدر هم که کیفیت پایینی داشته باشد، از جنس چینی بهتر است.
برنامه دانشکده بازاریابی ورزشی، با اجرای اختر زورقچیان و تهیه کنندگی محسن ابوفاضلی، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده بازاریابی ورزشی