دانشکده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

نقش بازاریابی ورزشی در بهره وری و توسعه ورزش

برنامه "دانشکده بازاریابی ورزشی" شنبه 6 مهر، با حضور دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش و نیز عضو کمیته ورزش های سنتی یونسکو، به موضوع نقش بازاریابی ورزشی در بهره وری و توسعه ورزش اختصاص داشت.

1398/07/07
18:04


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش و نیز عضو کمیته ورزش های سنتی یونسکو، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار کرد: نگرش افراد و مدیران در ورزش و دولت ها با هم فرق می کند. مهم این است که ورزش را چه چیزی تعریف کنیم و از ورزش قهرمانی چه انتظاری داشته باشیم تا بتوانیم به هدف اصلی مان دست پیدا کنیم. ما در ورزش باید به دنبال این باشیم که نگاه مدیران را نسبت به ورزش عوض کنیم.
وی، افزود: درآمدها به دو بخش دولتی و مردمی تقسیم می شود. یک سری درآمدهای مردمی بایدی است؛ یعنی فدراسیون ها دوره هایی را برگزار می کنند و افراد مجبور هستند پولی پرداخت کنند و احکامشان را بگیرند. در یک سری از درآمدهای مردمی، افراد دوست دارند به ورزش کمک کنند و این کمک ناشناخته است. بازاریاب ورزشی می تواند این کمک ها را با علم مذاکره از افراد دریافت کند. نوع دیگری از کمک های مردمی اسپانسر است. متأسفانه ما در ورزش فقط به بحث اسپانسرها توجه می کنیم و از بسیاری کمک ها غافل هستیم.
دکتر نوحی، در خصوص بهره وری و اهمیت آن در ورزش گفت: میزان خروجی و سود سازمان نسبت به هزینه ها را بهره وری می گویند. هیچ کشور، فدراسیون، اداره کل و سازمان ورزشی پیشرفت نخواهد کرد، مگر اینکه نرخ بالای بهره وری را در مدت طولانی تجربه کند؛ یعنی به مدت 5 سال از کمترین امکانات بیشترین استفاده را کند. بیشتر مکان های دولتی ما بعد از ساخت، برای تعمیر و نگهداری به پول دولتی نیاز دارند؛ یعنی حتی نمی توانند برای تعمیر و نگهداری درآمدزایی داشته باشند. علت چنین مشکلی هم این است که ما مدیریت بهره وری بلد نیستیم.
برنامه دانشکده بازاریابی ورزشی، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده بازاریابی ورزشی