دانشکده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

نقش بازاریابی در استقلال و توسعه فدراسیون ها

برنامه "دانشکده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 21 شهریور، با حضور دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش و نیز عضو کمیته ورزش های سنتی یونسکو، به بررسی نقش بازاریابی در استقلال و توسعه فدراسیون ها اختصاص داشت.

1398/06/22
12:40

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش، درباره موضوع برنامه اظهار کرد: بازاریابی پلی است که تولید کننده و مصرف کننده را به هم نزدیک می کند؛ یعنی بازاریاب فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را کوتاه می کند و جریان کالا و خدمات را هدایت می کند. بازاریابی فراتر از فروش است؛ طرحی برای تولید، قیمت گذاری و حتی توزیع محصول است.
وی، در پاسخ به این سوال که طرح بازاریابی چه زمانی به موفقیت می رسد، بیان کرد: این طرح زمانی به موفقیت می رسد که بازاریابی وسیله ارتباط قلمداد شود. دولت نباید به ورزش پول بدهد؛ بلکه باید بستری فراهم کند که فدراسیون ها، ادارات کل و کلاً ورزش درآمدزایی کند.

دکتر نوحی، تصریح کرد: در نتیجه تحقیقی آمده تبلیغات، حمایت مالی و حمایت رسانه با میزان توسعه ارتباط بسیار معنی داری دارند؛ یعنی وقتی پول نداری، علم بازاریابی نداری، نگرش مثبت نداری، چطور فدراسیون را اداراه می کنی و توسعه می دهی؛ مسلماً چنین اتفاقی نخواهد افتاد. بازاریابی اگر در فدراسیون سکوت کند، تبدیل به فدراسیون های ما می شود؛ زیرا بازاریابی در کشور ما فرهنگ سازی نشده است و نگاه علمی در این زمینه در فدراسیون های ما وجود ندارد. فدراسیون های ما اگر یک مقدار وارد کار بازاریابی شوند، ممکن است دستگاه های نظارتی کشور ممانعت کنند. لازم است این قانون تعریف شود که در فدراسیون ها می توان فعالیت های بازاریابی بسیاری داشت.

برنامه دانشکده بازاریابی ورزشی، با اجرای کاظمی، روزهای پنج شنبه ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده بازاریابی ورزشی