دانشکده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

ارتباط بین رادیو، تبلیغات و ورزش

برنامه "دانشکده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 7 شهریور، با حضور دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش و نیز عضو کمیته ورزش های سنتی یونسکو، به بررسی ارتباط بین 3 مفهوم رادیو، تبلیغات و ورزش پرداخت.

1398/06/07
20:44

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش و نیز عضو کمیته ورزش های سنتی یونسکو، در خصوص مفهوم رادیو و ارتباط آن با بازاریابی اظهار داشت: رادیو یک مقوله بسیار جدی در بحث بازاریابی است که قدمت آن به سال 1900 میلادی برمی گردد. رادیو با حجم بزرگی از مخاطبان در ارتباط است و مخاطبان خاص خودش را دارد؛ به طور مثال راننده های تاکسی روزانه بیشترین ساعات عمرشان را در تاکسی می گذرانند و شنونده های رادیو هستند.
رادیو مشتریان وفادار دارد. دارای قدرت حس برانگیزی و مشوق کننده بسیار بالایی است. رادیو نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه، علاقه و رضایت دارد و می تواند مشتری را وادار به خرید محصولات کند.
وی، نیز درباره مفهوم تبلیغات و اثرات آن بر جامعه گفت: تبلیغات یک اصطلاح بسیار مهمی است که در دنیا جا افتاده است؛ اما در ایران هنوز آنطور که باید فرهنگ سازی نشده که چقدر مؤثر است. تبلیغات می تواند اطلاعات و فرهنگ عمومی، همچنین حجم داد و ستدها را بالا ببرد؛ به بازار رونق بدهد؛ نگاه مصرف کننده را از سنتی به علمی تغییر بدهد؛ محدوده جغرافیایی بزرگی را پوشش بدهد؛ رقابت ایجاد کند؛ مصرف کننده مردد را مصمم کند؛ نگرش افراد را تغییر دهد و در سلیقه افراد اثر بگذارد.
دکتر نوحی در ادامه در خصوص مفهوم ورزش اظهار کرد: ورزش یک ابزار بسیار با نفوذ در تمام اقشار است؛ مقبولیت و محبوبیت دارد؛ ویترین هر جامعه است؛ در 4 مؤلفه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عجین شده است و همچنین احترام دارد.
وی، در پایان به بررسی رابطه بین هر 3 مفهوم ورزش، رادیو و تبلیغات پرداخت و گفت: تولید کننده آنقدر وقت نمی گذارد که به دنبال بازاریابی برود؛ فقط کار تولید را انجام می دهد و کار تبلیغ و فروش را رادیو و رسانه، آن هم با هزینه بسیار پایین انجام می دهد. این اتفاق سیاست های کلان کشور، سیاست های تولید و رونق تولید را درنظر دارد و مهمتر از همه اینکه بازار کسب و کار کشور از حالت رکود نجات پیدا می کند. به اعتقاد من رسانه و مخصوصاً رادیو در بازاریابی ورزشی و غیرورزشی نقش بسیار مهمی دارد.
برنامه دانشکده بازاریابی ورزشی، با اجرای کاظمی، روزهای پنج شنبه ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده بازاریابی ورزشی