دانشکده اقتصاد ورزشی دوشنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده اقتصاد ورزشي

بایدها و نبایدهای هواداری در اقتصاد ورزش

برنامه "دانشکده اقتصاد ورزشی" دوشنبه 28 مرداد، با حضور دکتر صمدی، کارشناس اقتصاد، به موضوع بایدها و نبایدهای هواداری در اقتصاد ورزش اختصاص داشت.

1398/05/30
09:21

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دکتر صمدی، کارشناس اقتصاد، در ارتباط با موضوع برنامه گفت: یکی از ویژگیهای هواداران یک تیم ورزشی این است که الگوهای تحلیلی منطقی را کنار می گذارند. درست است تیم حریف بهتر از تیم مورد علاقه او بازی می کند؛ اما دست از حمایت و همراهی تیم مورد علاقه اش برنمی دارد؛ حتی ممکن است در یک فصل تیم مورد علاقه اش خوب ظاهر نشود و با شکست های متوالی مواجه شود؛ اما او کماکان دست از حمایت تیم مورد علاقه اش برنمی دارد.
وی، با بیان اینکه در عرصه اقتصاد هم باید همینطور باشد، عنوان کرد: در ادبیات مصرف متعصبانه اقتصاددانان می گویند مصرف کننده ای که متعصبانه رفتار می کند، الگوهای تحلیل هزینه فایده متعارف را کنار می گذارد. وقتی با کالایی که نسبت به مشابه خارجی خودش مواجه می شود که از کیفیت پایین تری برخوردار است و گرانتر است، به جهت اینکه از بازیکنان تیم ملی خودش حمایت کند، اقدام به انتخاب آنها می کند.
دکتر صمدی، ادامه داد: ویژگی دوم هواداری متعصبانه، مسئله دست گذاشتن هواداران روی نقاط قوت تیم خودشان است. در عرصه اقتصاد نیز همینطور است. مصرف کننده متعصب و هوادار اقتصاد ملی وقتی با کالاهای مختلف عرضه شده مواجه می شود، سعی در شناساندن و معرفی کردن کالاهای با کیفیت و ارزان تیم ملی خودش می کند.
این کارشناس اقتصاد به سومین لازمه هواداری اشاره کرد و گفت: یک هوادار خوب سعی می کند مجموعه ای از اقدامات نمادین را در جهت حمایت از تیم مورد علاقه اش انجام بدهد. اخیراً فروشگاه هایی اقدام به نصب بنری بر سر در خود کرده اند و نوشته اند که با افتخار فقط کالای ایرانی می فروشیم. ما به این اقدامات هم به شدت در عرصه اقتصاد نیاز داریم.
برنامه دانشکده اقتصاد ورزشی، با اجرای عباسی فر، روزهای دوشنبه هر هفته، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده اقتصاد ورزشی