مشاور شنبه، دوشنبه، چهارشنبه، جمعه از ساعت 13:00 به مدت 30دقیقه

ورزش کششی برای کاهش فشار دیسک گردن

فضای مجازی رادیو ورزش با ارائه یک تمرین کششی به کاهش درد ناشی از فشار دیسکهای گردنی به ریشه های عصبی به شما کمک خواهد کرد.

1399/05/06
14:47

به گزارش رادیو ورزش؛ رادیکولوپاتی گردن به معنای درد گردن که معمولا با انتشار به دستها و گزگز، سوزن سوزن شدن یا بی حسی در بازو، ساعد، دست یا انگشتان، همراه است.
برای کاهش این گونه از دردها که ناشی از فشار دیسک های بین مهره ای گردن بر ریشه های عصبی است می توانید تمرینات ورزشی زیر را انجام دهید:
♦️ یک عدد حوله را رول کنید و آن را زیر گردن قرار دهید.
♦️ روی یک سطح بلند دراز بکشید (مثل تخت خواب) و اجازه دهید سر به سمت پایین قرار بگیرد.
♦️ این حرکت حتما باید با تجویز متخصص طب فیزیکی_توانبخشی انجام شود، زیرا درد ناشی از بعضی دیسک‌های گردن، ممکن است با این کار بدتر شده یا حتی موجب آسیب بیشتر شود.
♦️ مدت زمان کشش گردن (یا همان ترکشن گردن)، حدود ١٠ تا ٣٠ دقیقه می باشد که بسته به تحمل بیمار، نوع و محل دیسک یا شدت درد اندام‌های فوقانی و رادیکولوپاتی ناشی از آن، متفاوت می باشد.
کاری از گروه فضای مجازی رادیو ورزش

دسترسی سریع
مشاور