مشاور هر روز به جز جمعه از ساعت 14:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

مشاور

توصیه هایی درباره قدم زدن و کاهش وزن


در برنامه "مشاور" شنبه 28 اردیبهشت، دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی و عضو هیأت علمی دانشگاه، در خصوص قدم زدن و چربی شکمی نکاتی را ارائه کرد.

1398/02/29
08:13


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی و عضو هیأت علمی دانشگاه، در پاسخ به این سوال که آیا قدم زدن می تواند مضر هم باشد، عنوان کرد: به اعتقاد من قدم زدن اگر بی هدف، همراه با رژیم غذایی بد و کفش و سطح نامناسب انجام شود، مضر خواهد بود. اگر مدت و شدت قدم زدن با توجه با شرایط بدنی ما نباشد و نیز اگر با تمرینات مقاومتی با وزنه و دستگاه به تقویت عضلات خودمان نپردازیم، مضر خواهد بود.
در صورتیکه فرد دچار آسیب هایی مثل آرتروز زانو باشد و نیز ریزمغزیها را در برنامه غذایی ندارد، نباید به قدم زدن طولانی مدت بپردازد. همچنین افرادی که دچار اضافه وزن بسیار بالایی باشد و آب به اندازه کافی در طول روز مصرف نکنند باید از انجام آن در زمان طولانی صرف نظر کنند. ساده ترین نوع تحرک که پیاده روی و قدم زدن است، باید تحت نظر یک کارشناس باشد.
وی، در پاسخ به این پرسش مخاطب که رژیم غذایی مناسب برای رانندگان کامیون که دچار چربی شکمی هستند، چیست، بیان کرد: بنده به همه مردم توصیه می کنم که اگر می خواهید چربی شکمی خود را کاهش دهید، 3 وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام داشته باشید که شامل پرخوری و کالری زیاد نباشد.
نکته دیگر این است که بین هر وعده تقریباً 6 تا 8 بار میان وعده مصرف کنید. 2 مرتبه آن می تواند شیر باشد و 2،3 مرتبه میوه باشد (هر میان وعده یک یا دو واحد میوه که به اندازه مشت بسته ما است، مصرف شود). یکی، دو میان وعده می تواند چای سبز، دمنوش زیره، لیموعمانی، نعناء، نعناء فلفلی، چای ترش و... باشد. حتماً هویج، گوجه و خیار را جزء میوه های خود قرار دهید. این میوه ها، آب و فیبر زیاد دارند و کالریشان بسیار کم است.
دکتر خوبی در جمع بندی کلی گفت: همه افراد اگر روزی 5 بار میوه بخورند؛ یکی، دو لیتر آب در روز بنوشند؛ 3 وعده غذایی متناسب با شرایط بدنی مصرف کنند و 2،3 بار دمنوش متنوع بنوشند، وزنشان کم خواهد شد.
برنامه مشاور، با اجرای محمودوند، هر روز ساعت 14:30 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم علاقه مندان می شود.

دسترسی سریع
مشاور