مشاور هر روز به جز جمعه از ساعت 08:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

مشاور

نکات کلیدی برای فعالیت ورزشی در ماه رمضان


برنامه "مشاور" چهارشنبه 25 اردیبهشت، با حضور دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی و مدرس دانشگاه، درباره افطار صحیح و فعالیت ورزشی در ماه مبارک رمضان مطالبی را عنوان کرد.

1398/02/28
08:17


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، در خصوص افطار صحیح که به فعالیت ورزشی لطمه نزد، گفت: بهترین راه این است که ابتدا یک نوشیدنی ولرم با یک خرما مصرف کنید؛ سپس نماز بخوانید؛ مجدداً یک لیوان دمنوش، شربت یا شیر با یک خرما مصرف کنید و نماز بعدی را بخوانید. آرام آرام وارد شدن غذا و مایعات به معده احساس خوبی به انسان می دهد؛ اما بالعکس آن، اگر فرد به یکباره و یکجا شروع به خوردن کند، معده ورم می کند و یک احساس بسیار بدی در فرد ایجاد می شود که دیگر توان انجام ورزش را نخواهد داشت.
وی، ادامه داد: بعضی از افراد به این نکته اشاره می کنند که ما تا قبل از افطار چنین تصمیمی داریم که بعد از افطار به باشگاه برویم و ورزش کنیم؛ اما همین که افطار کردیم، انگار تیر خوردیم؛ می افتیم و خوابمان می برد. دلیل این اتفاق پرخوری است.
دکتر خوبی خاطر نشان کرد: افطار مختصر می تواند یک غذای سبک مثل یک پیاله یا یک بشقاب آش یا سوپ با مقدار کمی نان باشد یا یک تیکه نان با مقداری پنیر، نعناع خشک، 2 عدد گردو و یک مقدار سبزی و ریحان یا خیار و گوجه باشد. دیگر افطار می تواند یک تکه نان در حد یک یا دو کف دست با یک مقدار حلوا یا ارده شیره باشد. این یک افطار سبک است که زود جذب بدن می شود و فرد بعد از یک ساعت می تواند ورزش کند. این فرد دیگر احساس خستگی و خواب آلودگی هم نخواهد داشت.
سعی کنید برای افطار تخم مرغ نخورید که سنگین است و مانع از ورزش کردن شما می شود. همچنین توصیه می شود بین افطار تا ورزش که معمولاً یک تا یک و نیم ساعت بعد از افطار باید باشد، یک فنجان یا یک لیوان شیر مصرف کنید. حتماً شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
برنامه مشاور، با اجرای شهاب اولیایی، هر روز ساعت 14:30 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم علاقه مندان می شود.

دسترسی سریع
مشاور