باشگاه پنج شنبه از ساعت 18:30 به مدت 60دقیقه

رادیو ورزش

باشگاه

نقش مارکتینگ و رسانه ها در بهبود شرایط اقتصادی باشگاه ها


برنامه "باشگاه" جمعه 24 خرداد، با جهانگیر کوثری، کارشناس ورزش، در ارتباط با راهکارهای بهبود شرایط مالی باشگاه ها به گفتگو پرداخت.

1398/03/25
08:37


به گزارش رادیو ورزش؛ جهانگیر کوثری، کارشناس ورزش، در خصوص جایگاه اقتصاد ورزشی در تشکیل و توسعه باشگاه ها اظهار کرد: اکنون یکی از بسترهای اصلی تشکیل هر باشگاه ورزشی به خصوص در زمینه فوتبال زیربنای اقتصادی آن است؛ یعنی تا چشم انداز اقتصادی برای یک باشگاه تعریف نکنند و سرمایه گذاران را توجیه اقتصادی نکنند، باشگاه اصلاً تشکیل نمی شود. مشاورین باشگاه باید یک برنامه خاصی را فقط برای سوددهی تنظیم کرده و راجع به آن با سرمایه گذاران صحبت کنند. یک گروه هم باید برنامه ریزی کنند که در بخش مارکتینگ چه کاری انجام دهند که باشگاه به سوددهی بیشتری برسد.
وی، تصریح کرد: مارکتینگ و شیوه های رسیدن به دستاوردهای مالی برای بهتر زیستن و سوددهی علم جدیدی است که اکنون تدریس می شود. دانشگاه شریف نیز در یک رشته خاص آن را آموزش می دهد. فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی در زمینه مارکتینگ در بهترین کارخانه های ایران استخدام می شوند. در حال حاضر در بخش فوتبال به ویژه در اروپا و آمریکای جنوبی این قضیه اتفاق افتاده است؛ یعنی باشگاه ها با مشاورین اقتصادی خود به سوددهی قابل بحثی می رسند.
کوثری، در پاسخ به این سوال که رسانه ها در بهتر شدن شرایط اقتصادی باشگاه ها چه کمکی می توانند کنند و تعامل رسانه ها با باشگاه ها در این زمینه باید چطور باشد، بیان کرد: رسانه ها در یک شرایط عادی می توانند تأثیر نوشته های خود را بگذارند. آنها هم دچار نوسانات هستند. ما اکنون در زمینه رسانه هایمان تنش های عجیب غریبی داریم. یک مقدار همدلی لازم از بین رفته است و موضع گیریهای ذهنی در بین رسانه ها وجود دارد و متأسفانه تصمیمات، تصمیمات یکسانی نیست.
برنامه باشگاه، کاری از گروه مسابقات ورزشی است که با اجرای سعید زاهدیان و تهیه کنندگی محمدرضا طاهری، روزهای جمعه، ساعت 12:30 به مدت 60 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
باشگاه