از تندرستی تا افتخار جمعه از ساعت 14:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

از تندرستي تا افتخار

بهترین مکان و زمان برای دویدن

در برنامه "از تندرستی تا افتخار" جمعه 5 مهر، محمد وجدان زاده، رکورددار سابق دوهای استقامت و کارشناس برنامه، درباره بهترین فضا و زمان برای دویدن مطالبی را ارائه کرد.

1398/07/06
09:04

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ محمد وجدان زاده، رکورددار سابق دوهای استقامت و کارشناس برنامه، در پاسخ به این سوال که بهترین سطوح برای تمرین دویدن ساده چه سطوحی است، عنوان کرد: برای دویدن به زمین های صاف و هموار نیاز است. اگر هم شیب وجود دارد، بیشتر از 5 درصد نباشد. بهترین سطحی که برای دویدن می توان به آن اشاره کرد، چمن زار است؛ زیرا ضربه هایی که به کف پا وارد می شود را خنثی می کند. بعد از چمن می توان به پیست و جاده های خاکی اشاره کرد. در نهایت با سطوح آسفالت و آجرفرش برخورد می کنیم.
وجدان زاده، خاطرنشان کرد: معمولاً سطح آجرفرش ها در بعضی از پارک ها یا مسیرها نامناسب است؛ برهمین اساس باید از کفشی استفاده کرد که ضخامت زیره آن بین 2/5 تا 3 سانتیمتر باشد و نیز استفاده از جوراب مخصوص هم نباید فراموش کرد تا یک مقدار فشارها خنثی شوند.
وی، با تأکید بر مصرف کافی مایعات اشاره کرد: بدن ما در مایعات شناور است و انسان در هنگام حرکت آب مصرف می کند. انسان در تابستان نیاز به آب کافی و درجه حرارت مناسب دارد. معمولاً در ایران در فصل تابستان از ساعت 6 تا 10 صبح و عصرها از ساعت 5 به بعد می توان به فعالیت بدنی پرداخت. بین ساعت 10 صبح تا 5 عصر به دلیل تابش مستقیم آفتاب، مشکلات زیادی برای پوست و صورت ایجاد می شود؛ به همین جهت بهتر است در این ساعات به فعالیت بدنی نپرداخت؛ مگر اینکه کاملاً در سایه باشیم.
برنامه از تندرستی تا افتخار، با اجرای چراتی، روز های جمعه ساعت 14:00 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.


دسترسی سریع
از تندرستی تا افتخار