از تندرستی تا افتخار جمعه از ساعت 14:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

از تندرستي تا افتخار

در پیاده روی به این نکات توجه کنید

برنامه "از تندرستی تا افتخار" جمعه 14 تیر، با صادق داداشی، عضو هیأت علمی دانشگاه و قهرمان سابق دو و میدانی ایران، درباره فواید پیاده روی و نکات قابل توجه در آن به گفتگو پرداخت.

1398/04/15
00:08

به گزارش رادیو ورزش؛ صادق داداشی، عضو هیأت علمی دانشگاه و قهرمان سابق دو و میدانی ایران، در تشریح فواید پیاده روی بیان کرد: توصیه پزشکان این است افرادی که عمل قلب انجام داده اند، حتماً باید بعد از یکی، دو روز پیاده روی را شروع کنند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند، با پیاده روی می توانند به سلامتی خود کمک شایانی کند. پیاده روی فعالیتی بدون خرج و زحمت است و نیاز به مربی ندارد.

وی، به ارائه نکاتی که در پیاده روی باید مدنظر قرار داد، پرداخت و گفت: برای دستیابی به حداکثر ضربان قلب در هنگام فعالیت ورزشی می توان از فرمول (220- سن) استفاده کرد. افراد باید به این موضوع دقت کنند که ضربان قلبشان در هنگام فعالیت بدنی از عدد بدست آمده از این فرمول بالاتر نرود؛ زیرا قلب انسان در فعالیت بدنی بیش از این اندازه کشش پمپاژ خون به اندام ها را ندارد.بسیاری از افراد تند راه می روند و اظهار می کنند مربی به ما گفته تند راه بروید. اگر فرد از نظر سلامتی مشکلی ندارد، می تواند حتی بدود؛ اما درصورتیکه فرد دچار مشکل نارسایی قلب باشد، توصیه می کنم که اصلاً این کار را انجام ندهد و به خود فشار نیاورد.

دکتر داداشی افزود: افراد در هنگام پیاده روی نباید از مسیرهای سفت استفاده کنند؛ زیرا طبق قانون عمل و عکس العمل دو برابر وزن به بدن نیرو وارد می شود. محیط های جنگی، خاک رس، چمن و ساحل دریا بهترین فضا برای پیاده روی است. برای پیاده روی حتماً باید یک جفت کفش مناسب پیاده روی به پا داشته باشید.

برنامه از تندرستی تا افتخار، روزهای جمعه ساعت 14:00 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
از تندرستی تا افتخار