صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقيقه

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه ۷ اسفند با حضور دکتر داروین صبوری، کارشناس جامعه شناسی به بررسی عوارض جامعه شناختی تبلیغات محیطی در ورزش اختصاص داشت.

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر داروین صبوری، کارشناس جامعه شناسی پیرامون نگاه جامعه شناختی به مبحث تبلیغات محیطی اظهار کرد: روابط در دنیای امروز به روابط کالایی و اقتصادی تبدیل شده است. ما در محاصره تبلیغات مختلفی هستیم که وسوسه اقتصادی و نیازهای کاذبی را برای ما بوجود می آورند. ورود این رویکرد به حوزه ورزشی، آسیب زا و غیرحرفه ای است. متاسفانه در ایران ورزش ابزاری برای نهادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره شده و هر یک از این نهادها به نوعی به ورزش ورود و از آن عبور می کنند.
صبوری درخصوص نگاه جامعه شناختی به تبلیغات بیلبوردها بیان کرد: جامعه شناسان اعتقاد دارند که آنچه در حال حاضر در اجتماع در حال شکلگیری است تنها تبلیغ و فروش کالا نیست بلکه فروش آرزوها و آرمان های زندگی است. در تصویر بیلبوردها مشاهده می شود که انسان های خوشبخت دارای ثروت هستند؛ یعنی با مصرف گرایی خوشبختی به دست می آید. بدین شکل فرد از داشته های خود راضی نیست و حتی اگر شش ماه پیش گوشی تلفن همراه خریده باشد بدلیل اینکه مدل جدیدتری وارد بازار شده است ناراحت است. این باعث می شود روز به روز به انسان از خود بیگانه نزدیکتر شویم و دیگر برای ارزش های انسانی ارزش قائل نباشیم و دیگران را نه براساس ارزش های انسانی بلکه بر پایه داشته هایشان قضاوت کنیم.
وی در ادامه افزود: خطر وقتی بیشتر احساس می شود که ما اوقات فراغت و ورزش را هم پولی کرده ایم و بدون خرید و صرف مبلغی پول نمی توانیم از آن لذت ببریم. آنچه که در تبلیغات حائز اهمیت است معرفی بدون اغراق و فریب است چون شهروندان و مخاطبان بخوبی تشخیص می دهند که چه کسی صداقت دارد و چه کسی ندارد.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه ۷ اسفند کاری از گروه علوم ورزشی به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۳:۳۰ شنبه ها به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

سردبیر: شهبندی
تنظیم کننده: مونا رئیس پور

مرتبط با این خبر

  • لوگو و اهمیت آن در سازمان ورزشی

  • نقش صحه گذاری ورزشکار در تبلیغات تجاری

  • مسئولیت مدنی ناشی از تبلیغات ورزشی

  • جریان فکری زیر پوست تبلیغات محیطی

  • شناسایی طیف رضایت مشتری در بازاریابی ورزشی

  • افزایش رضایت و اعتماد مشتری با بازاریابی حسی

  • لزوم تهیه بانک اطلاعات مشتریان در کسب و کار ورزشی

  • سودمندی مدل بازاریابی مستقیم در حوزه ورزش