صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقيقه

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه ۲۳ بهمن با حضور فاطمه جعفری برزیان، کارشناس حقوق به بررسی مسئولیت مدنی ناشی از تبلیغات اختصاص داشت.



به گزارش رادیو ورزش؛ فاطمه جعفری برزیان، کارشناس حقوق پیرامون تعریف مسئولیت مدنی اظهار کرد: در حقوق دو نوع مسئولیت قراردادی و غیرقراردادی وجود دارد. مسئولیت قراردادی ناشی از قرارداد است. مسئولیت غیرقراردادی یا مدنی مسئولیتی است که در اثر رفتار و اعمال افراد بوجود می آید بدون اینکه قراردادی منعقد شده باشد و درصورتیکه فردی از این اعمال متضرر شود برای وی مسئولیت مدنی ایجاد می شود و می تواند مطالبه خسارت کند.
جعفری درخصوص مسئولیت مدنی در قبال تبلیغات ورزشی بیان کرد: در بیشتر موارد در حوزه ورزش مسئولیت مدنی وجود دارد. در حال حاضر در مورد تبلیغات قانونی وجود ندارد. تبلیغات یا توسط خود فرد انجام می شود و یا سازمانی انجام تبلیغات را بعهده می گیرد. اگر تبلیغات فرد مطابق واقعیت نباشد؛ این کار در قانون مدنی تحت عنوان تدلیس خوانده می شود که درصورت خسارت می توان مطالبه خسارت کرد. اگر سازمان تبلیغاتی، تبلیغات را برعهده داشته باشد و تبلیغات مطابق واقعیت نباشد در این صورت در قانون تدلیس ثالث گفته می شود. در این مورد ابتدا باید مشخص گردد که آیا فرد صاحب کالا یا خدمات این اوصاف را درخواست کرده است یا خود سازمان تبلیغاتی آن را بکار برده است و بعد از اثبات این موضوع، یکی از این دو باید جبران خسارت کند. برای مثال در مورد کالای ورزشی مانند تردمیل اگر تبلیغات مطابق واقعیت نباشد می توان شکایت کرد و جبران خسارت نمود.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه ۲۳ بهمن کاری از گروه علوم ورزشی به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۳:۳۰ شنبه ها به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • اهمیت لوگو در پوشاک ورزشی

  • چالش ها در بازار پوشاک ورزشی بانوان

  • جایگاه موقعیت یابی در بازاریابی خود در ورزش

  • موقعیت یابی در بازاریابی کالای ورزشی

  • نقش طراحی جلد در میزان فروش کتاب

  • پائین بودن تیراژ کتاب به معنای عدم کیفیت کتاب نیست

  • نمایشگاه بین المللی کتاب یا فروشگاه بزرگ کتاب تهران؟

  • لزوم اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیک در فضای مجازی

  • آشنایی با روند فعالیت صنفی در فضای مجازی

  • انتخاب اسم اثرگذار برای مرکز ورزشی