صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

بازاریابی ورزشی

بازاریابی ورزشی

شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقيقه

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه ۱۵ آبان با حضور وحید نثایی، کارشناس بازاریابی به بررسی کارایی بازاریابی مستقیم در سازمانهای ورزشی و توضیح لزوم بانک اطلاعاتی مشتریان اختصاص داشت.


به گزارش رادیو ورزش؛ موفقیت هر سازمان ورزشی به استفاده موثر سازمان از شیوه های بازاریابی بستگی دارد. امروزه بسیاری از سازمان های ورزشی از شیوه بازاریابی مستقیم استفاده می کنند. در این شیوه سازمان ورزشی سعی دارد مصرف کننده اصلی را شناسایی و با او ارتباط مستقیم برقرار سازد. با استفاده از این شیوه هزینه هایی که صرف ارتباط با مشتریان غیر هدف می گشت حذف شده و در نتیجه از منابع مالی سازمان استفاده موثرتری بعمل می آید.
وحید نثایی، کارشناس بازاریابی پیرامون مزیت های بازاریابی مستقیم در بخش ورزشی اظهار کرد: از مزایای بازاریابی مستقیم آشنایی نزدیک با مصرف کننده است که این باعث پی بردن به رفتار و نیاز مشتری می گردد.
نمایشگاه ها یکی از مکانهایی هستند که می توان مشتریان مرتبط با محصولات سازمان را شناسایی کرد. افرادی که از نمایشگاه بازدید می کنند احتمالاً مشتری های هدف هستند. در این موقعیت می توان مشتری را دید، رفتار آنها را مطالعه کرد، به صحبت با آنها پرداخت و نیازهای آنها را برطرف نمود. همایش ها، سخنرانی ها و سمینارها نیز از دیگر اشکال شناسایی مشتریان هدف هستند که در آنجا می توان با تک تک افراد ارتباط برقرار کرد و بانک اطلاعاتی از این افراد تهیه نمود.
نثایی درخصوص اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی مشتریان بیان کرد: زمانی که خرید توسط مشتری صورت گرفت لازم است با رضایت خریدار مشخصاتی از قبیل اسم، شماره تماس، آدرس، علایق ورزشی و ... تهیه و در بانک اطلاعاتی درج کنیم تا پروفایل کاملی از مشتریان در اختیار داشته باشیم. ما با مراجعه به این بانک اطلاعاتی که در حین فروش جمع آوری کرده ایم می توانیم با افراد تماس مجدد برقرار کنیم تا فروش های بیشتری داشته باشیم. یکی از بهترین منابع اطلاعاتی برای هر کسب و کار اطلاعات پایانی پس از فروش است. بنابراین یک سازمان ورزشی باید سعی کند ارتباط خود را با مشتریانش حفظ کند که لازمه این کار تهیه بانک اطلاعاتی است تا در نوبت های دیگر با این مشتریان تماس و ارتباط برقرار شود.
برنامه بازاریابی ورزشی کاری از علوم ورزشی، ساعت ۱۳:۳۰ شنبه ها به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم به شنوندگان رادیو ورزش می شود.

مرتبط با این خبر

  • لوگو و اهمیت آن در سازمان ورزشی

  • نقش صحه گذاری ورزشکار در تبلیغات تجاری

  • تبلیغات محیطی در ورزش از دیدگاه جامعه شناختی

  • مسئولیت مدنی ناشی از تبلیغات ورزشی

  • جریان فکری زیر پوست تبلیغات محیطی

  • شناسایی طیف رضایت مشتری در بازاریابی ورزشی

  • افزایش رضایت و اعتماد مشتری با بازاریابی حسی

  • سودمندی مدل بازاریابی مستقیم در حوزه ورزش