صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

برنامه بازاریابی ورزشی با حضور وحید نثائی، کارشناس بازاریابی به بررسی مدل بازاریابی مستقیم در سازمانهای ورزشی اختصاص داشت.



به گزارش رادیو ورزش؛ وحید نثائی، کارشناس بازاریابی پیرامون اهمیت و چگونگی شیوه بازاریابی مستقیم در حوزه ورزشی توضیح داد: بازاریابی از عناصر مختلفی تشکیل شده که برای انجام آن کارهای متعددی باید صورت پذیرد. بازاریابی مستقیم یا direct marketing شیوه ای است که به جذب مشتری جدید و حفظ و رسیدگی بیشتر به مشتری های قدیمی تاکید دارد. در این مدل بازاریابی واسطه ها باید حذف شوند و بدون واسطه بکار پرداخت. به عبارت دیگر در بازاریابی مستقیم با مشتری هایی که از قبل هدفگذاری و شناسایی شده اند ارتباط برقرار می گردد و این وجه تمایز بازاریابی مسقیم با سایر بازاریابی هاست. در این روش بطور ویژه و حتی یک به یک با مشتری ها ارتباط برقرار می شود؛ تا آنجا که نام مشتری را در رسانه تبلیغی خود بکار برده و یا با نام مشتری با او تماس برقرار می گردد و بدین شکل با مشتری هدف ارتباط برقرار می شود.
طبق تعریف انجمن بازاریابی مستقیم، هرگونه ارتباط مستقیم با مشتری، بنگاه یا کسب و کار به منظور دریافت سفارش مستقیم و درخواست مراجعه به فروشگاه و حتی ایجاد و تولید ترافیک برای مشتری بازاریابی مستقیم نام دارد. این ارتباط تک به تک از طریق شخصی سازی خدمات و بازاریابی صورت می پذیرد. بدین شکل که برای هر فرد و سازمان یک نوع خدمات ویژه یا یک نوع بازاریابی خاص بکار گرفته می شود؛ نه اینکه یک نسخه واحد برای کلیه افراد بکار برده شود؛ بلکه متناسب با شرایط آن فرد و بنگاه خدمات منحصر به فردی ارائه می گردد و این وجه تمایزی است که هر سازمان نسبت به دیگر رقبای خود می تواند داشته باشد.
وی در مورد هزینه های اضافی که این شیوه دربردارد اظهار کرد: اگر از دید کوتاه مدت به این مسئله نگاه شود قطعاً هزینه هایی نیز دربردارد ولی از دید میان مدت و بلند مدت هزینه های بسیاری را تحت پوشش قرار می دهد. برای مثال در بازاریابی مستقیم، تبلیغ برای فرد یا سازمانی صورت می پذیرد که به کالا یا خدمات ما احتیاج دارند و برای کسانی که ارتباطی با محصول و خدمات ما ندارند تبلیغی انجام نخواهد گرفت. لذا از لحاظ زمانی، مالی و انرژی فکری هدر رفتی وجود نداشته و دقیقا می دانیم با چه کسانی وچگونه برخورد کنیم.
موفقیت هر سازمان ورزشی وابسته به استفاده موثر از شیوه های مختلف بازاریابی است. امروزه بسیاری از سازمان های ورزشی از شیوه بازاریابی مستقیم بهره می برند. در این روش سازمان سعی می کند مصرف کننده اصلی را شناسایی کرده و با او ارتباط مستقیم برقرار کند و بدین ترتیب هزینه های زیادی که صرف مشتریان نامرتبط می گشته، مدیریت شده و منابع مالی سازمان به هدر نمی رود.
برنامه بازاریابی ورزشی کاری از علوم ورزشی، ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر از رادیو ورزش پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • حمایت ورزشی و اشکال مختلف آن

  • روانشناسی مصرف کننده در بازاریابی ورزشی

  • شیوه های مدرن بازاریابی در فدراسیون های ورزشی

  • تحلیلی بر رفتار مصرف کننده در فضای مجازی

  • تکنیک های بازاریابی مستقیم در ورزش

  • انتظار مشتری در باشگاه یا فروشگاه ورزشی

  • ضرورت بهره گیری از متخصصین بازاریابی ورزشی در سازمان های ورزشی

  • مزایای عرضه کالای دست دوم ورزشی در فضای مجازی

  • کالاهای دست دوم از نگاه بازاریابی

  • اهمیت لوگو در پوشاک ورزشی