بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

کاربرد تجارت الکترونیک در حوزه ورزش

برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 28 دی با حضور دکتر ژاله معماری، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا به موضوع تجارت الکترونیک در ورزش اختصاص داشت.

1396/10/30
08:39

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر ژاله معماری، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا پیرامون تجارت الکترونیک اظهار کرد: تجارت الکترونیک شامل تمام ابعاد و فرآیندهای بازار می شود که می توان از طریق تکنولوژی انجام داد و اشاره به معاملات الکترونیکی دارد که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می گیرد. در این فضا خریدار در جستجوی یک مغازه الکترونیک است و در آن مغازه به دنبال کالا و خدمت مورد نظر خود می گردد. تحت وب سفارش و خرید انجام می شود و در نهایت محصول به خریدار می رسد.
معماری درخصوص ورود بخش های ورزشی در فضای تجارت الکترونیک توضیح داد: تمام صاحبان کالا و سرمایه به دنبال این هستند که به بازار هدفشان دسترسی پیدا کنند. بزرگترین چالش بنگاه های معاملاتی و از جمله باشگاه های حرفه ای دسترسی به بازار هدف است. مشتریان به دنبال وصل شدن راحت تر و سریعتر به منابعی هستند که نیازهای خود را برطرف کنند. بحث صرفه جویی و کم کردن هزینه مهمترین هدفی است که خریدار و فروشنده را بهم مرتبط می کند و تجارت الکترونیک می تواند در این فضا این ارتباط را ایجاد کند. اگر زیرساختها و سیستم یکپارچه مالی در کشور فراهم شود؛ باشگاه ها با درگاه الکترونیک که معمولا وب سایت است؛ راه ورود و خروج اطلاعات و نیازها و رفع نیازها را باز می کنند. اطلاعات ورزشی، اخبار، رویدادها، تفسیر نتایج، آکادمی ها، بلیط فروشی، فروش کالا با نام و نشان باشگاه و ... از جمله مواردی هستند که می تواند در وب سایت باشگاه ها عرضه شود تا مشتری ها درخواست خود را مطرح و نیازهای خود را برطرف کنند.
برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 28 دی کاری از گروه علوم ورزشی به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:35 شنبه ها به مدت 25 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی