بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

جایگاه تبلیغات ورزشی در شبکه های اجتماعی

برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 21 دی با حضور دکتر محمد خبیری، دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران به موضوع جایگاه شبکه های اجتماعی و تبلیغات ورزشی در این شبکه ها اختصاص داشت.

1396/10/23
08:16

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر محمد خبیری، دانشیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران پیرامون تبلیغات تجاری ورزشی در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: تبلیغات در فروش کالا و خدمات نقش اساسی دارد. دو نوع بازاریابی ورزشی وجود دارد: 1- بازاریابی که از ورزش برای معرفی کالا استفاده می کند و 2- بازاریابی برای خود ورزش و در معرض دید قرار دادن آن.
ورزش به علت شهرتی که پیدا کرده؛ حتی به عنوان یک ایدئولوژی نیز مطرح شده است و با مخاطبان بسیار زیادی در ارتباط است. برای مثال در مسابقات المپیک و جهانی مخاطبان گسترده ای وجود دارد و این نشان دهنده محبوبیت بالای ورزش است که از این پتانسیل می توان برای بازاریابی تجاری استفاده کرد. از آنجا که امروزه سایتهای اجتماعی جایگاه خاصی را پیدا کرده اند می توانند پیام ها را از طریق ورزش به گوش علاقمندان برسانند.
خبیری درخصوص نقش سایت ها و شبکه های اجتماعی در توسعه بازاریابی ورزشی بیان کرد: این مسئله را نیز می توان از 2 دیدگاه نظاره کرد؛ اول کسانی که می خواهند کالا یا خدمات خود را بوسیله ورزش تبلیغ کنند و دوم خود ورزشی ها که به دنبال معرفی ورزش هستند و هر دو در تلاشند که از طریق شبکه های اجتماعی ارتباطاتی را بوجود آورند تا در خود را در سطح وسیعی به مخاطبان معرفی کنند. شبکه های اجتماعی می توانند در بعد بسیار وسیعتر پیام ها را منتقل کنند و بدینوسیله حداکثر استفاده را ببرند.
ما در ایران هنوز به اندازه کشورهای صنعتی از این ابزار چه برای تبلیغ ورزش و چه برای تبلیغ کالا استفاده نکرده ایم.
برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 21 دی کاری از گروه علوم ورزشی به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی