بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

بازاریابی پیامکی و بکارگیری آن در کسب و کار ورزشی

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 13 آبان با حضور وحید نثایی، کارشناس بازاریابی به موضوع بازاریابی پیامکی اختصاص داشت.

1396/08/14
08:26

به گزارش رادیو ورزش؛ وحید نثایی، کارشناس بازاریابی پیرامون بازاریابی پیامکی و جایگاه آن در صنعت ورزش اظهار کرد: بازاریابی پیامکی یکی از شیوه های جدید ارائه اطلاعات به مشتریان است. امروزه با توجه به اینکه تلفن همراه ابزار فوق العاده پرکاربردی برای مردم بشمار می رود؛ شرکتها رویکرد خود را برای تبلیغات به سمت بازاریابی پیامکی آورده اند.
برای مثال برای ارتباط با مشتریان هدف یک محصول ورزشی می توان به یک باشگاه ورزشی مراجعه کرد و تلفن همراه اعضا باشگاه را دریافت و برای آنها پیامک تبلیغاتی فرستاد.
درصورتیکه ساز و کار این شیوه بازاریابی بدرستی انجام شود؛ موثر خواهد بود. فرهنگ استفاده از این تکنولوژی و اینکه به چه میزانی، به چه شکلی، چه کیفیتی، چه محتوایی و چه زمانی مورد استفاده قرار گیرد؛ حائز اهمیت است و به عنوان تکنیک و اصول بازاریابی پیامکی مورد بحث قرار می گیرد. درضمن استفاده ناکارآمد از بازاریابی پیامکی منجر به اتفاقات نامطلوبی نیز خواهد شد.
نثایی درخصوص تفاوت بازاریابی تلفنی و پیامکی بیان کرد: بازاریابی تلفنی شیوه کاملا متفاوتی از بازاریابی پیامکی است. وقتی در بازاریابی تلفنی با مشتری صحبت می کنیم؛ ممکن است زمانی که تماس گرفته ایم؛ مناسب نباشد یا مشتری در آن لحظه احساسی نسبت به محصول ما نداشته باشد. عواملی محیطی نیز می تواند باعث شود که نتوانیم ارتباط خوبی با مشتری برقرار کنیم. این اتفاقات در بازاریابی پیامکی شکل نمی گیرد. اگر مشتری از نوع پیامک یا ساعت ارسال آن راضی نباشد ممکن است که این امر تبلیغات محیطی‌ یا تلویزیونی آن محصول را هم تحت شعاع قرار دهد.
وی درخصوص ارسال پیامک به همه افراد تاکید کرد: ارسال پیامک نقض حریم خصوصی است و در بسیاری از کشورها برای ارسال اطلاعات بیشتر از طریق پیامک اجازه گرفته می شود. وقتی مشتری خود را صاحب حرمت می بیند تا 90 درصد قبول می کند که پیامک ارسال شود؛ در غیر این صورت پیامک های بیشتر ما اثربخش نخواهند بود.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 13 آبان کاری از گروه علوم ورزشی به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی