بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

روانشناسی مصرف کننده در بازاریابی ورزشی

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 22 مهر با حضور دکتر سینا شریعتی، کارشناس بازاریابی به موضوع روانشناسی مصرف کننده در بازاریابی ورزشی اختصاص داشت.

1396/07/23
09:06

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر سینا شریعتی، کارشناس بازاریابی پیرامون نکات روانشناسی در جذب مشتری اظهار کرد: هر مشتری حتی اگر خریدی انجام ندهد؛ می تواند مبلّغ خوبی برای ما باشد؛ در نتیجه رویکرد ما در برخورد با مشتری بسیار حائز اهمیت است. این رویکرد باید برمبنای روانشناسی انجام گیرد.
وقتی فردی وارد یک فروشگاه می شود؛ وارد جوّی خصوصی می شود. در مرحله اول، خوش آمدگویی همراه با ارتباط چشمی و لبخند فروشنده می تواند این حس را به مشتری دهد که فروشگاه را از آن خودش بداند.
در مرحله بعدی باید اجازه داد که مشتری وارد محوطه خرید شود و شروع به لمس و امتحان وسایل و تجهیزات ورزشی کند. لمس و امتحان کالا برای مشتری های ایرانی خیلی اهمیت دارد.
مرحله بعد ارائه اطلاعات به مشتری است. باید از مشتری سوال شود که آیا اطلاعاتی در مورد کالای مورد نظر خود می خواهد؟
مرحله بعد بستن معامله است که یکی از کلیدی ترین مراحل فروش است. بعد از فروش محصول کار به پایان نرسیده و لازم است که مشتری را تا در مشایعت و دعوت به بازگشت مجدد به فروشگاه کنیم. درضمن از مشتری درخواست کنیم که ما را به دیگران نیز معرفی کند. همه این مراحل باید با لبخند بیان شود.
شریعتی در ادامه افزود: در هر یک از مراحل بالا یک مبحث روانشناسی وجود دارد. ما باید روانشناسی کنیم که مشتری در چه حالتی قرار دارد و در آن حالت چقدر می توانیم به او کمک کنیم.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 22 مهر کاری از گروه علوم ورزشی به تهیه کنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا کشکر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی