تازه های ورزشی هر روز از ساعت 10-13-16-20-22 به مدت 5دقیقه

چند توصیه در مورد ورزش کودکان

نکات زیر را برای ورزش کودکان جدی بگیرید:

1396/01/20
08:54


پوشیدن لباس مناسب:
اگر فرزند شما در فضای باز ورزش می‌کند باید به دما و رطوبت هوا برای انتخاب لباس توجه کنید. در سرما باید لباس چند لایه داشته باشد. اگر دمای هوا بیشتر شود می توانید لباس‌های رویی را در بیاورید. در هوای گرم لباس سبک و روشن بپوشید. در هر نوع آب و هوایی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. جوراب‌ باید طوری باشد که رطوبت را جذب می‌کند. کفش نیز باید مناسب ورزش انتخاب شود.
از وسایل محافظ استفاده کنید:
استفاده از کلاه‌های محافظ، زانو بند، عینک و دیگر محافظ‌ها برای کودکان لازم است.
نوشیدن مایعات:
بهتر است کودکان پانزده ‌دقیقه قبل از شروع ورزش آب بنوشند. اگر آنها در هوای گرم ورزش می‌کنند باید هر 20 ‌دقیقه آب بنوشند. در صورتی که آب بدن کودکان کم شود آنها دچار تهوع می‌شوند.
گرم کردن بدن:
گرم کردن بدن باعث می‌شود که عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها هنگام ورزش آسیب نبینند. بدن کودکان زودتر از بزرگسالان گرم می‌شود. کودکان می‌توانند با در جا زدن به راحتی بدن را گرم کنند.
و بالاخره سرد کردن بدن:
سرد کردن به اندازه گرم کردن بدن مهم است. کودکان باید بعد پایان ورزش چند ‌دقیقه به آرامی حرکت کنند تا ضربان قلب آنها کاهش پیدا کند. مطمئن شوید که پوست آنها خشک و خنک شده است. ضمنا بعد از ورزش آنها را به حمام ببرید.

دسترسی سریع
تازه های ورزشی