صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

از ساعت به مدت

برنامه باشگاه تندرستی شنبه ۲۱ اسفند با حضور دکتر سعید نقیبی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی به بررسی عوارض انجام تمرینات مقاومتی متمرکز بر یک عضله اختصاص داشت.

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر سعید نقیبی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی پیرامون سوال شنونده ای درخصوص انجام تمرین پرس سینه برای بدنسازی توضیح داد: تمرین و تمرکز بر روی یک قسمت از عضله که در بعضی از باشگاه ها نیز انجام می شود صحیح نیست. اینکه یک جلسه ۲ یا ۳ ساعته تمرین تنها روی یک عضله صورت گیرد در بدنسازی حرفه ای انجام می شود و آن هم به این شکل است که در هر جلسه روی یک عضله تمرین و جلسه بعدی روی عضله دیگری کار می شود.
درنتیجه برای افرادی که با هدف سلامتی و تندرستی فعالیت ورزشی دارند این برنامه تمرینی اصلاً توصیه نمی شود. بخصوص اینکه جلسات متعددی نیز به این کار اختصاص یابد که کاملاً اشتباه است چون در افراد غیر حرفه ای عضلات یک قسمت ظرفیت تمرین چند ساعته را ندارد و این کار باعث می شود عضلات، لیگامان ها و تاندون ها آسیب ببینند. حتی به منظور چربی سوزی هم نباید این کار را انجام داد. باید توجه داشت که بهترین الگو برای چربی سوزی انجام فعالیتهای هوازی است نه فعالیتهای مقاومتی. بنابراین تمرینات وزنه و متمرکز بر یک عضله چربی را نمی سوزاند و تنها کاهش سایز بهمراه دارد. چربی سوزی با استفاده از تمرینات مقاومتی یک برداشت کاملا غلط است.
برنامه باشگاه تندرستی شنبه ۲۱ اسفند کاری از گروه علوم ورزشی، با اجرای زهرا محمودوند تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۴:۳۰ روزهای زوج به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • حرکات اصلاحی درمان درد ناحیه کتف

  • انجام تمرینات ورزشی در روزه داری

  • تمرین اصلاحی درد دنبالچه

  • علت خستگی و نفس نفس زدن در هنگام دویدن و بالا رفتن از پله

  • تمرینات اصلاحی دیسک گردن

  • لزوم تمرینات مقاومتی در کنار پیاده روی

  • ورزش مناسب برای دفع سنگ کلیه

  • نکاتی در خصوص کاهش وزن افراد درشت هیکل

  • تمرینات تقویت عضله شکم و کمر

  • بایدها و نبایدهای فعالیت ورزشی در افراد مبتلا به فشار خون بالا