صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

از ساعت به مدت

برنامه باشگاه تندرستی چهارشنبه ۱۸ اسفند با حضور دکتر سعید نقیبی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی به بررسی پیام های تندرستی شبکه های اجتماعی و لرزش دست اختصاص داشت.

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر سعید نقیبی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی پیرامون پیام های تندرستی شبکه های اجتماعی هشدار داد: در شبکه های اجتماعی پیام های سلامتی مختلفی تبلیغ می شوند. درصد بالایی از این تبلیغات غیر واقعیند و بر مبنای اصول علمی نیست. داروهای پوکی استخوان به عنوان افزایش قد تبلیغ می شوند و یا داروهایی که به لاغری کمک می کنند به نام داروی منفرد لاغری معرفی می شوند. باید دقت کرد که این داروها به تنهایی ظرفیت لاغری ندارند و مکمل رژیم و فعالیت ورزشی هستند و در کنار آنها تاثیرگذارند. بعضی از داروهای لاغری حاوی افزودنی های ادرارآور هستند و افراد با مصرف آن آب بدن را از دست می دهند و تصور می کنند که وزن کم کرده اند و این قرص ها وزن را کاهش نمی دهند. بهتر است افراد در مورد این پیام ها در منابعی مانند وب جستجو کنند و از درستی و نادرستی آن اطمینان حاصل نمایند.
نقیبی درخصوص لرزش دست شنونده ای ۳۳ ساله بیان کرد: لرزش دست به مشکلات دستگاه عصبی و سیستم عصبی مرکزی و پیرامونی مربوط است. اگر لرزش دست از یک حدی بیشتر باشد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود تا تست عصب شناسی انجام گردد و راه درمانی مناسب تشخیص داده شود. اگر لرزش دست کم باشد و مثل این شنونده سن فرد نیز پائین باشد قطعاً بیماری سیستم عصبی نیست و توصیه می شود فعالیت ورزشی که بر بالا تنه متمرکز است انجام شود. بهتر است برنامه تمرینی ۱.۵ ساعته که بخشی هوازی و شامل دویدن روی تردمیل یا دوچرخه سواری و بخشی تمرینات مقاومتی و با استفاده از نوار ارتجاعی و کش های مقاومتی و با هر دو دست و در جهت و زوایای مختلف انجام گیرد تا مسیرهای عصبی عضلات و خود عضلات تقویت شوند و لرزش دست کاهش و بهبودی حاصل گردد.
برنامه باشگاه تندرستی چهارشنبه ۱۸ اسفند کاری از گروه علوم ورزشی، با اجرای زهرا محمودوند و کارشناسی دکتر سعید نقیبی تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۴:۳۰ روزهای زوج به مدت ۳۰ دقیقه، ازرادیو ورزش پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • حرکات اصلاحی درمان درد ناحیه کتف

  • انجام تمرینات ورزشی در روزه داری

  • تمرین اصلاحی درد دنبالچه

  • علت خستگی و نفس نفس زدن در هنگام دویدن و بالا رفتن از پله

  • تمرینات اصلاحی دیسک گردن

  • لزوم تمرینات مقاومتی در کنار پیاده روی

  • ورزش مناسب برای دفع سنگ کلیه

  • نکاتی در خصوص کاهش وزن افراد درشت هیکل

  • تمرینات تقویت عضله شکم و کمر

  • بایدها و نبایدهای فعالیت ورزشی در افراد مبتلا به فشار خون بالا