برنامه "دانشكده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 23 خرداد، دكتر سارا كشكر، دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص بازاریابی و تبلیغات ورزشی، در خصوص نقش بازاریابی توضیحاتی را ارائه كرد.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر سارا كشكر، دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی و متخصص بازاریابی و تبلیغات ورزشی، در پاسخ به این سوال كه یك شهروند چقدر ممكن است با بازاریابی ورزشی ارتباط پیدا كند، عنوان كرد: به طور كلی بازاریابی امری است كه همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به نوعی با آن در ارتباط هستیم. صبح كه از درب خانه خارج می شویم، تبلیغات زیادی را در اطراف خود می بینیم و این اتفاق تا آخر شب كه به خانه بازمی گردیم، ادامه دارد. وقتی فیلمی را در تلویزیون می بینیم، دائم این فیلم قطع و تبلیغاتی ارائه می شود. در نتیجه به نوعی همه ما در معرض تلاش های بازاریابی سازمان های مختلف قرار داریم كه ورزش هم یكی از آن سازمان هایی است كه در سطح دنیا در این زمینه خیلی قوی عمل می شود.
امروز در كشور ما هم به دلیل اینكه سلامت یكی از اهداف عالی نظام است، بازاریابی ورزشی در اولویت فعالیت های تجاری و غیرتجاری سازمان های مختلف ورزشی قرار دارد.
وی، تصریح كرد: جالب است كه در ذهن مردم بازاریابی مساوی با درآمدزایی است؛ البته این تعریف درستی نیست. اگر بازاریابی موفق باشد به درآمدزایی منتج خواهد شد؛ اما بازاریابی به خودی خود به معنی درآمدزایی نیست.
دكتر كشكر، همچنین در خصوص اهمیت و نقش بازاریابی گفت: بازاریابی به نوعی معرفی است؛ یعنی شما تولید كننده هستید و می خواهید بگویید من محصولی دارم و این محصول چه ویژگیهایی دارد تا مردم ترغیب به خرید آن محصول شوند و یا می خواهید سازمانی را به جامعه معرفی كنید تا مردم با آن ارتباط بیشتری بگیرند و از خدماتش استفاده كنند.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، روزهای پنج شنبه هر هفته ساعت 11:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.