در برنامه "ارتباطات ورزشی" شنبه 14 بهمن، دكتر سارا كشكر، عضو هیأت علمی دانشگاه طباطبائی، درباره اصول نگارش شعارهای تبلیغاتی مطالبی را ارائه كرد.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر سارا كشكر، عضو هیأت علمی دانشگاه طباطبائی، در خصوص اصول نگارش شعارهای تبلیغاتی اظهار داشت: شعارهای تبلیغاتی یكی از مؤثرترین ابزاری است كه می تواند در موقع بازاریابی یا تبلیغ یك محصول به چشم بیاید؛ اما واقعیت این است كه هر شعار تبلیغاتی نمی تواند موفق عمل كند و نتیجه آن جذب مشتری باشد.
دكتر كشكر، تصریح كرد: در یك شعار تبلیغاتی لازم است چندین ویژگی وجود داشته باشد؛ به طور مثال یك شعار تبلیغاتی باید كوتاه باشد؛ شعارهایی كه بلند است، زیاد جلب توجه نمی كند و باعث می شود كه توجه مخاطب را از دست بدهیم. شعار بهتر است از یك وزن و ضرب آهنگی برخوردار باشد تا بتواند مشتری را جذب كند. كلماتی كه كنار هم قرار می گیرند، اگر وزن داشته باشند؛ مسلماً اثرگذارتر خواهند بود و توجه مخاطب را بیشتر جلب می كنند. یكی دیگر از نكات مهمی كه در ویرایش شعارهای تبلیغاتی باید مورد توجه قرار داد، این است كه ویژگی های خاص محصول را در شعارمان برجسته كنیم و به مزیت هایی كه این محصول نسبت به محصولات رقبا دارد، توجه كنیم. تعریف از محصول از دیگر ویژگی است كه در یك شعار تبیلغاتی باید مدنظر قرار داد.
وی، یادآور شد: نكته مهمی كه در یك شعار تبلیغاتی باید در نظر گرفت، این است كه در ارائه ویژگی ها نباید اغراق شود. مخاطب باید باور كند كه به او راست می گوییم؛ بنابراین لازم است صداقت داشته باشیم.
برنامه ارتباطات ورزشی، با اجرای ایزدپرست، كاری از گروه علوم ورزشی است كه شنبه ها ساعت 13:35 به مدت 25 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.