برنامه "همیشه با ورزش" یكشنبه 29 مرداد، در گفتگو با رسول نظری، دكترای مدیریت استراتژی ورزشی، به بحث در خصوص برندسازی ورزش اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ رسول نظری، دكترای مدیریت استراتژی ورزشی، در ارتباط با اهمیت برند و نام تجاری در ورزش گفت: نام تجاری در یك محصول، كالا یا خدمات، مجموعه ارزشهایی را ایجاد می كند كه منجر به پایداری و استمرار در استفاده از آن محصول یا خدمات خواهد شد. در فضای برندسازی مقوله جدیدی كه در حوزه ورزش تازگی دارد، موضوع برندهای شخصی است كه در بحث صحه گذاری در فضای كسب و كار، تبلیغات و استمرار در خدمات استفاده می شود.
وی، در پاسخ به این سوال كه آیا در صنعت ورزش می توانیم هر باشگاه یا تیمی را یك برند بنامیم، عنوان كرد: بله؛ معمولاً برند به مجموعه فاكتورها یا ارزشهای ملموس و ناملموسی اشاره می كند كه قاعدتاً یك باشگاه، سازمان، كارخانه یا شركت ارائه كننده كالا یا خدمات به خود اختصاص می دهد.
عموماً مجموعه خدمات یا كالاهایی كه بیشتر دیده می شود یا در فضای كسب و كار از آنها به عنوان رهبر بازار یاد می كنند، به عنوان برند می شناسیم، اما هر تولید كننده و ارائه كننده خدماتی در آغاز فعالیت یك برند است.
نظری، در ادامه گفت: برخی از باشگاه ها به واسطه خدماتی كه ارائه می كنند؛ موفقیت هایی كه داشتند؛ چهره های مشهوری كه به استخدام درآورده اند، قاعدتاً هوادار بیشتری دارند و برند هستند. بحث جذب افراد مشهور، یكی از فاكتورهای برندسازی است كه در مقوله برندینگ از آن یاد می شود و مجموعه فاكتورها و شرایط، یك یا چندین برند را به عنوان رهبر بازار معرفی می كند.
وی، اضافه كرد: در زمینه برندسازی یك رشته ورزشی خاص، بحث مجموعه موفقیت های آن رشته مطرح است؛ به طور مثال بعد از المپیك 2008 كه اولین مدال المپیك تكواندو را گرفتیم، موج هواداران تكواندو در بین ورزشهای رزمی افزایش پیدا كرد و منجر به موفقیت های سالهای آتی شد.
برنامه زنده همیشه با ورزش، با اجرای والی زاده و كارشناسی علی رغبتی، همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 18:35 به مدت یك ساعت و سی دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.