برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 27 خرداد با حضور مرتضی عظیم زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به موضوع اهمیت نصب لوگو در پوشاك ورزشی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ مرتضی عظیم زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در رابطه با اهمیت لوگو در پوشاك ورزشی بیان كرد: لوگو یكی از ابعاد ملموس برند است كه با وجودش مشتری فورا برند را به خاطر می آورد. از طرفی رقابت فزاینده ای با وجود فناوری های نوین در كسب و كارها ایجاد شده و همه روزه رقبای زیادی به بازار گسیل می شوند. هم راستای با این موضوع تنوع و تعدد كالاها هم بسیار بالا رفته و یكی از كوتاهترین راه ها برای شناسایی برند لوگو است.
عظیم زاده در خصوص علت تمایل مردم به خریداری محصولاتی با لوگوی خارجی حتی اگر ساخت ایران باشد و صرفا لوگوی تقلبی بر آن نصب باشد؛ توضیح داد: یكی از كاربردهای لوگو، تداعی برند و خود انگاره برند است كه در مدل های هویت برند كاملا وجود دارد. زمانی كه ما لباسی را با لوگوی خارجی می پوشیم حتی اگر از كارخانه اصلی آن نباشد؛ تداعی و تصویر خوبی از خود به اطرافیان نشان می دهیم و حس خوبی داریم. در فقدان برندهای خوب داخلی كه می توانند چنین حس خوبی را در مشتری ایجاد كنند؛ برندهایی مانند نایك، آدیداس و ... در كشورمان جایگاه خوبی دارند حتی اگر از شركت اصلی نباشند.
لوگو در ارزش ویژه برند نهفته است. یكی از ابعاد ویژه برند كیفیتی است كه از جنس و خدمت درك می كنیم. اگر تولیدكنندگان و ارائه دهندگان ما به كیفیت اهمیت ندهند و آن را فدای كمیت و درآمدهای زود بازده كنند؛ نمی توانیم شاهد حس خوب مشتریان از آن برند باشیم.
برنامه "بازاریابی ورزشی" شنبه 27 خرداد كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.