برنامه "بازاریابی ورزشی" شنبه 20 خرداد با حضور بابك یادگار، تولید كننده پوشاك ورزشی بانوان به بررسی چالش ها در بازار پوشاك ورزشی بانوان اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ بابك یادگار، تولید كننده پوشاك ورزشی بانوان پیرامون وضعیت تولید كنندگان پوشاك ورزشی بانوان اظهار كرد: در حال حاضر با گسترش امكانات ورزشی بانوان، تقاضا نیز برای لباس ورزشی بیشتر شده است. ما نیازها را براساس خواسته مشتریان تولید می كنیم. در طراحی از لباس های خارجی الگوبرداری می كنیم ولی این به معنای كپی برداری نیست. مردم ما سلیقه و فرهنگ خاص خود را دارند در نتیجه طرح ها بومی سازی می شوند و متناسب با شرایط و پوشش اسلامی بانوان كشور تغییراتی در آن ایجاد می كنیم.
یادگار درخصوص بازاریابی و فروش لباس های ورزشی بانوان بیان كرد: در گذشته رقبای ما برندهای خارجی بودند و ما نیز با كیفیت بالاتری پوشاك ورزشی تولید می كردیم. متاسفانه در چند سال گذشته پوشاك ورزشی از چین وارد می شوند كه كیفیت و قیمت پائینی دارند و ما نیز به خاطر اینكه با این قیمت ها رقابت كنیم؛ كیفیت كالاها را ضعیف تر كرده ایم. حالا این ذهنیت برای مشتریان بوجود آمده كه كالای ایرانی كیفیت لازم را ندارد. ما كلیه امكانات از لحاظ پارچه، دوخت و ماشین آلات را داریم و درصورتیكه رقیب قوی داشته باشیم صد در صد می توانیم پوشاك ورزشی با كیفیت بسیار بالا ارائه دهیم. 90 درصد برندهای معروفی كه در بازار كشور حضور دارند تقلبی هستند. درصورتیكه زمینه مهیا گردد تا برندهای اصلی در بازار ایران حضور پیدا كنند و جلوی كالای تقلبی گرفته شود این امر باعث افزایش كیفیت تولیدات كالاهای داخلی ما می شود.
بعلاوه كالای قاچاق نیز باعث ركود تولیدات داخلی شده است. ما باید نمایشگاه تولیدات داخلی برگزار نمائیم و كشورهای مختلف را وارد این حوزه كنیم.
وی در مورد تبلیغات در حوزه پوشاك ورزشی بانوان گفت: امكانات تبلیغاتی ما خیلی اندك است. یكسری مجلات وجود دارند كه می توانیم بطور محدود تبلیغ كنیم كه ضوابط خود را دارند. خوشبختانه مشتریان ما در این موضوع شناخت دارند و با مراجعه و دیدن كیفیت كار خرید می كنند.
برنامه "بازاریابی ورزشی" شنبه 20 خرداد كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.