بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

نقش طراحی جلد در میزان فروش كتاب

برنامه "بازاریابی ورزشی" شنبه 30 اردیبهشت با حضور بهداد صالحی، طراح و گرافیست به بررسی نقش طراحی جلد در فروش كتاب اختصاص داشت.

1396/02/31
09:57


به گزارش رادیو ورزش؛ بهداد صالحی، طراح و گرافیست پیرامون طراحی جلد كتاب اظهار كرد: جلد كتاب به مثابه ویترین یك مغازه یا بسته بندی یك محصول است. اولین و مهمترین هدف طراحی جلد برای ناشر و طراح این است كه فروش كتاب بالا رود. برای فروش بهتر باید جذابیت ایجاد شود و در كنار این جذابیت اطلاعات درستی نیز در اختیار مخاطب قرار داد. یعنی قبل از ورود به كتاب حال و هوای كتاب برای خواننده پیش بینی و فضا برای وی آماده گردد.
جاذبه های بصری در طراحی گرافیك شامل فرم، فونت، رنگ، عكس و غیره می شود و با استفاده از این موارد باید به تركیب زیبایی رسید كه جذابیت هم داشته باشد. البته در تركیب بندی باید به سن، جنس، مخاطب و ... توجه كرد.
سادگی جلد كتاب خوب است ولی نه همیشه. سادگی معنا و جایگاه دارد و اینها به تشخیص طراح، نوع بازار و مخاطب شناسی بستگی دارد.
صالحی درخصوص طراحی كتاب ورزشی بیان كرد: حركت فقط در فرم های سریع و خشن نیست بلكه با رنگ هایی نظیر زرد و نارنجی هم می توان پویایی و حركت بیشتری ایجاد كرد كه نیاز به علم رنگ شناسی و طراحی است. در طراحی جلد كتاب ورزشی باید به دنبال انتقال انرژی بود و تنها انتقال حركت كافی نیست.
وی در ادامه افزود: طراحی جلد كتاب در ایران نسبت به بقیه حوزه های گرافیكی وضعیت بهتری دارد. طراحان گرافیكی صنفی هستند كه با كاهش دستمزد خود بیشترین همكاری را با ناشران دارند. دستمزد طراحان گرافیك یك دهم دستمزد واقعی است ولی ناشران با همین میزان هم مشكل دارند. با این وجود هنوز نمی توانیم تعامل درستی بین سفارش دهنده و طراحی گرافیك برقرار كنیم.
برنامه "بازاریابی ورزشی" شنبه 30 اردیبهشت كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی